במהלך השנים אנחנו יכולים לראות התפתחות של כלים פיננסיים שונים אשר הפכו את שוק ההשקעות להרבה יותר משוכלל. אם בעבר מרבית ההשקעות עסקו במטבע חוץ או במסחר פיזי, הרי שעם הזמן נוספו אלמנטים נוספים, בין היתר, בזכות העובדה שהשוק הפך להיות ממוחשב וכן כל הזמן אנשים חיפשו דרכים שונות להשקיע בהן את הכסף שלהם, במטרה להרוויח.

מסחר ב-CFD הוא דוגמא טובה לאופן בו שוק ההשקעות השתכלל. מדובר במכשיר פיננסי ייחודי שהוא למעשה ענף או שלב באבולוציה של מכשירי מינוף שהיו קיימים קודם לכן, וכעת התקדמו שלב אחד קדימה. לפני שנסביר מה זה אומר מסחר ב-CFD וכיצד הוא מתבצע, חשוב לומר, אם אתם רוצים להשקיע ב-CFD, אל תיכנסו לתחום אם אינכם מכירים ומבינים אותו לעומק. לכאורה זה נשמע פשוט וקל, אך לא מעט אנשים מצאו את עצמם משקיעים בו, ומפסידים לא מעט כסף.

לפני שנסביר כיצד מסחר ב-CFD מתבצע ועל בסיס מה, נציין שבהתחלה התהליך היה מבוסס על דברים מוכרים, בסיסיים, כמו אגרות חוב, מניות, מט"ח, ועם הזמן החלו להיכנס תחומים יותר מתוחכמים ונרחבים כמו CFD, אשר הפירוש שלו בעברית הוא חוזה הפרשים.

כיצד מתבצעת השקעה ב-CFD

מסחר ב-CFD הוא מסחר שמוכר לנו כבר משנות התשעים, אך אז היו מוכר בעיקר למשקיעים גדולים. האינטרנט הפך אותו נגיש לכולם. הרעיון הוא, שאנחנו סוחרים בחוזים ואופציות. אנחנו למעשה קונים את ההפרש של החוזה, אנחנו לא קונים מוצר או נכס מוצק, אלא את ההפרש בחוזה, בין המחיר בפועל למחיר שנקבע בעסקה.

כיצד מרוויחים מזה? אם התשואה עולה, אז מרוויחים יותר שכן באופן תיאורטי ערך החברה עולה. כשאנחנו קונים מנייה, אנחנו קונים את הערך המקורי של החברה, העניין הוא שאנחנו משקיעים יותר ויכולים להפסיד יותר, לעומת זאת, אם המניה עושה תשואה גבוהה, אז האופציה של החברה תהיה גבוהה, ומכאן שאנחנו נרוויח על ההפרש הרבה יותר. הסיכוי ליהנות מרווח משמעותי גדל. בוודאי ביחס למחיר המניה.

איפה המוקשים? ובכן, הרבה פעמים מדובר על תהליכי מינוף אשר עלולים להתגלות כבדיה ולא כדבר אמיתי, חוץ מזה, השקעה בחוזה הפרש, יכולה להוביל לסיכונים משמעותיים שאינם נראים לעין, כפי שתיארנו בתחילת המאמר, זה בניגוד לנכס או מוצר אחר שאנחנו מחזיקים ביד.

לכן, מסחר ב-CFD, צריך להתבצע אך ורק אם אנחנו מכירים את הסיכונים ויודעים איך ועל מה להשקיע. צריך לזכור עוד, שהרבה פעמים הברוקר שסוחר במניות האמיתיות של החברה, ידרוש ביטחונות מאוד גבוהים על מנת לסחור באופציות ובחוזה ההפרשים, ברמה כזו, המינוף יכול להיות משמעותי. אומנם אם הוא ירוויח אז תהיה תשואה מאוד גבוהה, אך עליו לקחת בחשבון גם את האפשרות השנייה.