ללמוד את השפה כמו שצריך

מי שיסתכל ויאזין בסביבה שלו, לא יתפלא שהוא מוקף בביטויים ומשפטים בשפה האנגלית. אם בעבר היינו אומרים וכותבים כל דבר אך ורק בעברית, הרי ששנות התשעים שינו זאת, וכיום אנחנו מקיפים את עצמנו באנגלית, בכל צורה אפשרית ובכל מקום.

הילדים שלנו גם כן מוקפים בשפה האנגלית, בין אם מדובר בתוכניות טלוויזיה, סרטים, משחקי מחשב ומוזיקה כמובן. מה שאומר, לכאורה, שכל ילד אמור לדעת אנגלית בצורה נהדרת. נכון שרובם נחשפים לאנגלית בגיל מוקדם מזה שאנחנו נחשפנו אליה, הם לומדים את השפה כבר בכיתה א' או ב', בעוד שאצלנו זה היה בשלב מאוחר יותר, ובכל זאת, חלק גדול מהילדים נזקק לשירותיו או שירותיה של מורה פרטי.

מורה פרטי לאנגלית הוא לרוב, סטודנט או מורה שהתמקצע בשפה (למשל דרך לימודים אקדמאיים ספציפיים בספרות אנגלית), וכן לא פעם מדובר על מורים ששפת האם שלהם היא אנגלית. מורים אלו מכירים את החומר הנלמד ועל כן הם יכולים לעזור לילדים לשפר את הציון ולא להיגרר מאחורי כל הכיתה.

לפני שנסביר כיצד מוצאים מורה ברמה גבוהה, נסביר מדוע למרות שהילדים מוקפים בשפה האנגלית, עדיין הם מתקשים לא פעם בלימודי השפה.

יש לכך שתי סיבות עיקריות, הראשונה, האנגלית שהילדים שלנו שומעים ומאזינים לה ממקורות שונים, שונה מזו שהם לומדים בבית ספר, מדובר באנגלית מדוברת, אנגלית של הרחוב ולא אנגלית של ספרי הלימוד. הסיבה השנייה היא, החומר שנלמד בבית הספר מורכב יותר מזה שהם מקבלים מתוכניות טלוויזיה או סרטים, לכן גם קשה להם להתמודד איתה.

מורה פרטי לאנגלית יכול לעזור לילדים, בעזרת לימוד נכון של דקדוק ותחביר, משמעות של חלקי משפטים, זמן, גוף, מילות שאלה, תואר וכדומה, וכן כמובן באמצעות כתיבה וקריאה נכונה.

כיצד מוצאים מורה פרטי לאנגלית ברמה גבוהה

הדרך האופטימאלית למצוא מורה פרטי לאנגלית היא בעזרת חוות דעת חיוביות. ניתן למצוא מורים עם חוות דעת כאלה, דרך אתרי אינטרנט שמציעים מורים פרטיים לאנגלית מכל הארץ, וגולשים יכולים לדרג אותם ולכתוב עליהם המלצות וכן דרך הורים לתלמידים מהכיתה. כאן יש יתרון, מאחר ולרוב יהיו אלה מורים שמתגוררים או עובדים בסביבה. העניין הוא שההיצע יכול להיות מאוד נמוך, לעומת זאת שקיים באינטרנט.

כשבוחרים מורה פרטי לאנגלית רצוי לברר, שאכן מדובר במורים שמכירים את החומר הנלמד בכיתה, שלא מדובר אך ורק באנשים שהאנגלית שלהם טובה כי הם קוראים הרבה אלא שמדובר במורים שמכירים את כל כללי הדקדוק והתחביר, יודעים כיצד נראים מבחנים באנגלית ומה החומר הנלמד בכיתה.

נקודה אחרונה, רצוי לשכור את שירותיו של מורה שיוכל לא רק ללמד את הילד את החומר שנלמד בכיתה אלא מעבר לכך, בשביל שהוא יוכל להתקדם ולהקדים את שאר הכיתה, כך יהיה לו יותר קל בהמשך הלימודים.