כל ארגון רוצה לפעול ביעילות, להצליח במטרות שהוגדרו על ידי הבעלים והמנהלים. לפעמים, ההצלחה תושג על ידי ניהול נכון של שינויים.

תהליך שלא נגמר

האם לאורך זמן קל להשיג את כל היעדים ואת כל המטרות? ניתן לעשות תוך חיפוש אחר שינויים שנדרשים, שינויים ראויים. מהו שינוי ראוי? למעשה מדובר בתהליך שאף פעם לא נגמר שכן כדי להצליח בעולם המשתנה לעיתים קרובות נחוץ מעת לעת לבצע שינוי ארגוני. מדוע שינויים ארגוניים חשובים כל כך? איך משיגים אותם? נסביר זאת בסיועם ובאדיבותם של מומחי אודם – חברה לפיתוח כישורים לעסקים.

שינוי גם לחברות מצטיינות

גם ארגונים מצליחים, מובילים, מעולים ממש, מגלים כי בעסקים יש תקופות טובות ותקופות פחות טובות. לא משנה אם מוכרים בגדים או נעלים או שמפתחים מוצרי תוכנה מתקדמים או מייצרים מוצרים לבית, כל עסק וכל ארגון מגלה שלאחר תקופה של הצלחה ושגשוג מופיעים קשיים. ההתמודדות עם אותם קשיים איננה קלה, ובדרך כלל נחוץ שינוי ארגוני. השינוי יכול להיות עמוק או יחסית מוגבל, אבל הוא נדרש.

תמורות בארגון כי לא טוב לשקוט על השמרים

מדוע השינוי חשוב כל כך? מדוע שינויים הינם בעלי משמעות רבה? זאת, מכיוון שהסביבה החיצונית לארגון אף פעם לא עוצרת, לא נחה. הסביבה תמיד דינמית – חוקים משתנים, מתחרים חדשים מגיעים, מוצרים חדשים מאיימים לשבות את ליבם של הלקוחות. אפילו העובדים מתחלפים או עשויים להפוך שאננים ולקבל הצלחה כמובנת מאליה. ארגון ששוקט על השמרים לאורך זמן ולא מחפש דרכים לחדש ולהשתנות יישאר מאחור.

איך מקדמים שינויים ארגוניים

איך ניתן לקדם ביעילות שינויים ארגוניים? יש להתייחס לאופי מקום העבודה וגם לסוגי העובדים וממלאי התפקידים השונים. אם למשל רוצים להטמיע היטב שינוי בשכבת הניהול, הרי שרעיון מוצלח יהיה להיעזר בקורסים המעניקים למנהלים יכולת לתפוס באופן חדש, רענן ושונה את התפקיד הניהולי, את אתגרי הניהול ואת המיומנויות הנדרשות. אם מדובר בעובדים המעניקים שירות לקוחות, הרי שחשוב לספק להם את הכלים הנחוצים לשינוי ולהתפתחות, באמצעות סדנאות שירות יעילות. כמובן, שינוי ארגוני יכול להיעשות גם בתהליכי פיתוח ארגוניים כללים וכן בסדנאות ריענון ופיתוח לאנשי מכירות.