יבואני רכב שמציעים את מיטב השמות והמותגים כבר אינם המקור היחידי אליו פונים כאשר זקוקים לרכב. ליסינג, על צורותיו השונות, הפך לחלופה לא פחות טובה. למעשה, לעיתים הוא אפילו עדיף. לא רק לקוחות פרטיים מרבים להעדיף רכישה בליסינג (מה שנקרא בדרך כלל "ליסינג מימוני"). גם חברות וציי רכב מגלים העדפה לליסינג, שבמקרה זה נקרא בשם "ליסינג תפעולי".

החכרה במקום רכישה

ההיבט הראשון המאפיין את הליסינג התפעולי ניכר בכך שמדובר בעסקה לקבלת רכב שאינה כוללת בהכרח העברת בעלות. בעסקה כזאת יספקו חברות ליסינג תפעולי כדוגמת קל אוטו את הרכב ללקוח בעסקה שידועה כהחכרה. חכירה, שנפוצה מאוד במגזר העסקי, מאפשרת לקבל רכב לשימוש ארוך טווח, בדרך כלל שנתיים או שלוש ולפעמים גם יותר. ומה לגבי אלה שמעדיפים העברת בעלות מלאה? בחלק ממסלולי הליסינג ניתן לבצע העברת בעלות במועד נתון. בדרך כלל, מתברר שאין המדובר במרכיב חיוני בעסקה. מה שחשוב הוא זכות השימוש הבלעדית לצד מספר מאפיינים נוספים.

הרבה יותר מרכב

כל מי שהיה פעם הבעלים של רכב פרטי מכיר זאת. הטרחה המרובה הכרוכה בתחזוקה, בטיפולים, בביטוחים וכל היתר. ליסינג תפעולי נועד בהגדרתו להוריד מבעל הרכב את כל הטרחה הכרוכה בהתעסקות עם הרכב. כחלק מעסקת הליסינג מקבלים את זכות השימוש בו, ובאותה העלות נכללים גם הביטוחים, הטיפולים התקופתיים ושירותי גרר במקרה של תקלה. חלק מחברות הליסינג אפילו מספקות שירות של איסוף הרכב והחזרתו מהמוסך לצורך ביצוע של טסט או כל טיפול אחר.

פתרונות לקהל עסקי

אף על פי שמסלולי הליסינג התפעולי יכולים להתאים פה ושם גם ללקוחות פרטיים, בדרך כלל קהל היעד הינו לקוחות עסקיים. אבל אין לטעות, לא מדובר אך ורק בבעלי עסקים ענקיים, חברות של הסעות או ארגונים שמעסיקים אלפי עובדים. ליסינג תפעולי מקובל מאוד גם בתרבות הארגונית של עולם ההייטק, וכן בכל חברה שמציעה לעובדים פתרון של רכב חברה.

עוד מאפיין חשוב הינו שהלקוח מקבל רכב חדש. רכבי ליסינג בדרך כלל יתקבלו כאשר הם חדשים (קילומטרז' אפס) ולאחר תקופה נקובה הם יוחזרו לחברה. חברת הליסינג תעביר אותם לשוק יד שניה והלקוח יקבל רכב חדש. באופן כזה מקבל הלקוח העסקי רכב חדש שמתאים לצרכיו: הרכב יכול להיות רכב פרטי, רכב הסעות, לפעמים גם רכב דו גלגלי או משאית. על פי רוב, מדובר ברכב פרטי איכותי, התואם את טעמו של קהל היעד.