בסוף כל קיץ, כשהימים מתחילים להתקצר והאוויר מתקרר, כל הארץ נושמת לרווחה ומתכוננת לתחילתה של שנה חדשה. פריחת החצבים, קריאות העגורים ושיבת התלמידים לבתי הספר חוזרים בעיתם כל שנה, כתפאורה קבועה לסופה של שנה ולתחילתה של שנה חדשה. יש הטוענים שכפי שערב ראש השנה שלכם ייראה, כך תיראה השנה כולה – לכן חשוב להקפיד שהשולחנות יהיו ערוכים ועמוסים מכל טוב, שהלבבות יהיו פתוחים ושמחים ושתחגגו את החג לצידם של האנשים שאתם אוהבים. אילו מאכלים כדאי שיהיו על שולחנכם בראש השנה הזה? הרשו לנו להציג לפניכם מתכונים לארוחת ראש השנה הקרוב, שיעשירו את שולחן החג וירעננו את הסעודה.

מתוקה כדבש

על מנת שהשנה שתבוא תהיה מתוקה, נהוג לאכול תפוחים בדבש, דובשניות ועוגות דבש (ולטבעונים, סילאן מהווה תחליף ראוי ומתוק). מי ששומר על תזונה בריאה יסתפק בפרוסת תפוח עסיסי טבולה במעט דבש. למי שאינו חושש ממעט גלוטן ופחמימות בערב החג, נביא להלן מתכון מנצח לעוגת דבש קלה להכנה ושופעת ניחוחות וטעמים.

המצרכים:

1 כוס דבש

1/2 כפית קינמון טחון

1 כוס סוכר

1/4 כפית ציפורן טחון

2 ביצים

1 כוס קפה שחור מוכן

3 כפות שמן

1 כפית מחוקה סודה לשתייה

3 כוסות קמח תופח

אופן ההכנה:

  • מחממים תנור לחום בינוני – 180 מעלות.
  • טורפים בקערה ביצים, דבש, סוכר, שמן, קינמון וציפורן.
  • מערבבים את הקפה ואת אבקת הסודה ומוסיפים לבלילה, בוחשים היטב.
  • מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב, מעבירים לשתי תבניות אינגליש קייק באורך 30 ס"מ, ואופים כ-45 דקות עד שקיסם שננעץ בעוגה יוצר יבש.

סלט חסה, תפוח ורימון

כידוע, נהוג לאכול בראש השנה ראש דג, על מנת שנהיה לראש ולא לזנב. מי שנחרד ממבט עיניו של הדג המונח על שולחן החג, יכול להסתפק במנות דגים ללא ראש או אפילו בגפילטע פיש. קיימים שלל מתכונים לראש השנה, והעיקר הוא שיהיה לכם דג על שולחן החג. לצד הדג תוכלו להגיש סלט מיוחד לראש השנה – סלט חסה, תפוח ורימון, ברוטב שמן זית, לימון וכמובן – דבש. הסלט טעים, יפה וחגיגי, ומתאים במיוחד לערב ראש השנה. ההכנה פשוטה למדי: קחו ראש חסה, שטפו ויבשו את העלים, חתכו או קרעו את עלי החסה, הוסיפו פרוסות דקות של רבעי תפוח גראני סמית וחצי כוס גרגרי רימון ורוד או אדום. בכלי נפרד ערבבו שמן זית, מיץ לימון ומעט דבש, ושפכו את הרוטב על הסלט בעת ההגשה.

סלט פירות לראש השנה

קיימים קינוחים רבים המתאימים לשולחן החג, וכאן גם הנמנעים מדבש ינשמו לרווחה: סלט הפירות הזה הוא בריא, טעים, ייחודי ומרענן. יתרה מכך – הוא מכיל רימון ותמר, ולכן הולם את שולחן החג.

המצרכים:

שתי פומליות

גרגרים מרימון אחד

חופן אגוזי פקאן קצוצים גס

שישה תמרים מסוג מג'הול

אופן ההכנה:

  • מקלפים את הפומליות, מפרידים את התוך של הפלחים מן המעטפת השקופה שלהם, מחלקים כל פלח לשניים-שלושה חלקים ומניחים בקערה.
  • מגלענים את התמרים, חותכים אותם לחתיכות קטנות ומפזרים מעל הפומליות.
  • מוסיפים לקערה את גרגרי הרימון ואת שברי האגוזים, ומערבבים.

בתיאבון, שירבו זכויותיכם כרימון, שתהיו לראש ולא לזנב ושתהיה לכם שנה טובה ומתוקה.