אין ספק שהמגמה הכלכלית החזקה ביותר בשנה האחרונה, היא המגמה המפתיעה, של סחר בארטר. על מה בדיוק מדובר? זוהי בעצם גרסה חדשה ומתאימה יותר לעולמנו, של סחר החליפין העתיק. סחר חליפין כידוע, התעסק בהחלפת סחורות תמורת סחורות, ורק מאוחר יותר, נכנס הכסף כגורם מתווך לעסקאות, ויצירת שער חליפין מוסכם. האנשים שמקדמים את סחר הבארטר בעולם, טוענים שבצעם, מדעו לא לחזור לשיטה זו? כיום יש מגוון עצום של עסקים, שירותים ומוצרים שאפשר להחליף אחד עם השני – גורם אחד יכול לספק שירותי כתיבה ללקוח, והלקוח בתמורה, יספק לו שירותי עריכת דין. רואה החשבון ינהל את הספרים של עסק שבתמורה יספק לו רהיטים חדשים, ועוד ועוד אפשרויות שונות! זה ללא ספק קוסם לאנשים רבים – אבל צריך גם להבין איך בפועל, זה כובש את העולם ומה אנשים מוצאים לזה.

יתרונות פיננסיים משמעותיים

אחת הסיבות המרכזיות לפופולריות של עסקאות ברטר, זה שהיא עוזרת לכל הצדדים שלוקחים בה חלק, להימנע מהוצאות מיותרות. במסחר הרגיל, אנו צריכים לשלם כסף עבור כל שירות ומוצר שאנו מספקים. יש מקרים שבהם אנו נמצאים במצוקת מזומנים מסוימת, והשאלה היא, האם זה יצר את הצעדים שלנו ויוריד את איכות החיים שלנו? אם שואלים את האנשים שעוסקים בסחר ברטר, אין שום סיבה שמצוקת מזומנים תגביל אתכם! אתם פשוט בתמורה, תספקו את השירות שאתם ממילא ידועים לספק טוב – בין אם זה מוצר מסוים, שירות מיוחד, או הנחלה של ידע מיוחד (גם אנשים שנותנים שיעורים פרטיים, יכולים בהחלט לקחת חלק במסחר הנ"ל). כך בעצם, אתם יכולים ליהנות משורה ארוכה של מורצים ושירותים – שאתם תקבלו בתמורה לשירותים והמוצרים שאתם תספקו. גם אם אתם נמצאים במצב לחוץ בחשבון הבנק שלכם, תוכל ועדיין ליהנות מכל הדברים הללו, ואין ספק שמצב כזה, יכול לקסום לרבים מאתנו. בינתיים את הכסף שנחסוך, נוכל לשמור לגורמים שאי אפשר לעבוד אחרת מולם (מס הכנסה, ביטוח לאומי וכו'), ולא ניכנס לחובות בחשבון הבנק.

אפשר גם לחפש דברים שמעניינים אתכם

יש שתי דרכים מרכזיות לנהל סחר ברטר, והאינטרנט הוא כלי שמאד עוזר בכך, כי הוא עוזר לתווך בין קונה למוכר – שכמובן מתחלפים מעת לעת. אתם יכולים לפרסם את עצמכם כאנשי עסקים שמוכנים לבצע סחר חליפין מודרני, ולהציע את שירותכם, ולהודיע מלכתחילה שאתם מוכנים לקבל הטבות ושירותים בתמורה, במקום כסף – ואפשר גם לפרט אילו דברים אתם רוצים במיוחד. מנגד אתם יכולים גם לפרסם מראש שאתם מעוניינים בשירות או במוצר מסוים – ובעלי העסקים יחפשו אתכם, וכמובן שאתם תוכלו להציע להם תמורה של השירות או המוצר של העסק שלכם. בשיטה זו, אפשר לעבוד ישירות אחד מול השני, לתאם