חברת סאפ העולמית פועלת כבר למעלה מארבעים שנה בתחום יצירת מוצרי תוכנה מתקדמים. החברה, שנוסדה בגרמניה, נחשבת כיום לחברה גלובלית בעלת שווי שוק משמעותי ופעילות ניכרת גם בישראל. שלא כמו בעבר, כיום ניתן להתקין רבים ממוצרי החברה או לפעול בשיטת הענן דרך האינטרנט.

כדי לקדם את העסק באמצעות שימוש נכון במוצרי סאפ השונים כדאי לקחת בחשבון כמה עובדות וטיפים שנציג להלן.

פתרונות מונחי עסקים

מוצרי סאפ השונים הם בעיקר בעלי אוריינטציה עסקית. עם זאת, לפני שמחליטים איזה מוצר לרכוש ולהתקין או באיזה מוצר להשתמש און ליין על ידי רכישת מנוי או ענן, כדאי להגדיר את הצרכים השונים של העסק. ישנם עסקים זעירים, ישנם עסקים בינוניים וישנם עסקים גדולים. ישנן חברות קטנות שנמצאות בצמיחה וישנם עסקים שמעוניינים לשפר מערכת קיימת בלי להשקיע הון ברכישת מוצר מדף לא מתאים.

לפני שבוחרים את הפתרון המתאים חשוב, אם כן, להגדיר היטב את צרכי העסק. חשוב לבדוק מהן התוכניות לטווח הקצר ולטווח הארוך ולבדוק אילו מוצרי תוכנה יעשו את העבודה.

תמיכה והדרכה

לחברת סאפ ולמומחים מטעמה יש יכולת לסייע בהטמעת מוצרי התוכנה השונים על פי הצורך. עבור חלק מהחברות יהיה נכון להשקיע בהדרכת כמה עובדי מפתח על מנת שהללו יהפכו לאנשי תמיכה פנים ארגוניים. עבור חברות קטנות, ניתן בהחלט להסתפק בתמיכה מטעם נותן שירות מוסמך מטעם סאפ.

המודולים המתאים לכל צורך

תוכנות שונות של סאפ בנויות בצורה של מודולים או מערכות נפרדות. חשוב מאוד לבחור את המודולים השימושיים ביותר ולהטמיע אותן בתרבות הארגונית. כדאי לקחת בחשבון שניתן לשלב בין כמה וכמה ממוצרי החברה ויש לעיתים מקום לשלב גם תוכנות חיצוניות שיכולות לקיים ממשק.

משאב אנושי ומשאב פיננסי

למרות שתוכנות סאפ נחשבות ליעילות בתחום של ניהול המשאב האנושי הרי שיש גם חבילות תוכנה שמתאימות לסיוע בניהול פיננסי, בהפקת דוחות, בתחומי הלוגיסטיקה וניהול הפרויקטים ועוד. לכן, כמעט כל ארגון יוכל למצוא את המענה המתאים בדיוק לצרכיו. הטמעת כלי סאפ הורדה למחשב בצורה נכונה תוכל להוביל את העסק קדימה, לסייע בקבלת החלטות ולסייע בתהליכי ארגון לומד.