בעולם העסקים פיתוח תוכנה המתאימה לעסק מסייעת רבות בניהול. בין אם מדובר בחברות סטארט אפ גדולות או חברות קטנות, אותה תוכנה מסייעת בפעולת הניהול- התוכנה מאפשרת בין היתר לנהל מעקב אחר שעות העבודה, ניהול מלאי ועד לכספים. חברות רבות המחפשות את התוכנה הבאה אשר תגרום לבאזז בקרב קהל הלקוחות שלהם ובעולם העסקי אינן מתפשרות ומחפשות לפתח את התוכנה הטובה ביותר. בעולם העסקים בו הכל מתנהל בקצב מהיר, החברות לא יכולות לעצור אלא להיות עם היד על הדופק על מנת לא לאבד את קהל הלקוחות שלהם וגם ליצור נוכחות בעולם העסקי.

בשנים האחרונות הביטוי פיתוח תוכנות הולך וצובר תאוצה בעולם העסקי ורבים מדברים על פיתוח תוכנות בהתאמה אישית- אך האם זה מתאים לכל חברה? בכתבה שלפניכם נביא את היתרונות והחסרונות של פיתוח אישי כפי שהם באים לידי ביטוי.

יתרונות פיתוח תוכנה בהתאמה אישית עבור חברות סטארט אפ

כפי שהזכרנו קודם לכן, פיתוח תוכנה בהתאמה אישית עבור חברת סטארט אפ הינו תחום רחב למדי. התומכים בפיתוח אישי מעידים כי בניית תוכנה בפיתוח אישי נותנת מענה העונה על הצרכים של החברה.

הנה מספר יתרונות נוספים:

  • מענה לצרכים של הלקוחות הזקוקים לשירות
  • מחיר נוח
  • התוכנה משתלבת עם תוכנות נוספות
  • הענקת שירותי תמיכה
  • יתרון על פני שאר החברות

חסרונות של פיתוח תוכנה אישית

אם הזכרנו את היתרונות של פיתוח תוכנה אישית עבור חברות סטארט אפ, הרי אי אפשר להזכיר את החסרונות. הנה כמה מהחסרונות:

  • השקעה: כאשר מחליטים על פיתוח אישי, משמעות הדבר זה להיות שחקן יחידי בשוק. במקרה של פיתוח אישי יש להביא בחשבון כי מדובר בעלות גבוהה יותר. חברה בתחילת דרכה תרצה לדון בהיבט הכלכלי ולא לקפוץ ישר להשקעה היות ומדובר על סכומי השקעה גבוהים.
  • בחירת איש מקצוע: בעת ההחלטה על פיתוח תוכנה, עולה השאלה כיצד לאתר מפתח תוכנה איכותי. חברות רבות מעסיקות פרילנסרים רבים ואינן מקדישות מחשבה רבה לנושא. מכאן, חשוב מאד לבחור מפתח תוכנה איכותי אך גם מישהו שיהיה זמין ויהיה ניתן לאתר אותו בקלות .

מה המסקנה

אז בסופו של יום מה המסקנה? בסופו של דבר, אנשי סטארט אפ רוצים למכור ללקוחות שלהם את המוצר האיכותי ביותר ולכן זקוקים לתוכנה איכותית. בעת ההחלטה, חשוב מאד להביא בחשבון את נושא האיזון- יש למצוא את האיזון בין ההשקעה לבין התמורה, בייחוד כאשר מחליטים על פיתוח בהתאמה אישית.

בעולם העסקי בו התחרות מתנהלת במהירות רבה להחלטה יש חשיבות רבה להמשך הדרך ולכן חברות צריכות לקבל את ההחלטה על בסיס היתרונות והחסרונות. לצורך קבלת ההחלטה כדאי להתייעץ עם גורם עסקי אשר יש ביכולתו לבחון את הדברים תוך התייחסות כוללת.