כל בעל עסק המעוניין להתפתח בכיוונים שונים כיום חייב שיהיה לו אתר אינטרנט. אתר אינטרנט הינו בין הכלים החיוניים ביותר לכל בעל עסק המעוניין לקדם את עצמו ורוצה להגיע לסוגים שונים של קהלים. אם בעבר היה די בפתיחת חנות או חלוקת כרטיסי ביקור ללקוחות פוטנציאליים הרי שכיום ללא אתר אינטרנט העסק מאבד אחוז ניכר מהלקוחות הפוטנציאליים שלו. לפיכך, רצוי כי לכל בעל עסק יהיה אתר אינטרנט.

התחרות באינטרנט עובדת בצורה פשוטה למדי: אתרי האינטרנט השונים השייכים לאינסוף בעלי מקצוע ומנהלי עסקים – מופיעים ברשת האינטרנט. על מנת להגיע לנתונים הרלוונטיים משתמשים גולשי האינטרנט במנועי חיפוש. מנועי חיפוש הינם פלטפורמה המאפשרת למצוא את אתר האינטרנט הדרוש בתוך זמן קצר. כיום, גוגל היא מנוע החיפוש המשמעותי ביותר ויש רבים אשר עובדים רק עם מנוע החיפוש של גוגל. על מנת להגיע לתוצאות המתקדמות ביותר בגוגל יש לבצע עבודת "קידום".

מהו קידום עסקים באינטרנט?

האינטרנט הינו רשת גלובלית בעלת היקפים עצומים. על מנת לבלוט על פני האתרים האחרים יש צורך בעבודת קידום העסק. קידום עסקים באינטרנט הינה מלאכה הכוללת לא מעט צעדים בתחומים שונים המבטיחים כי יותר גולשים המשתמשים ברשת האינטרנט מדי יום ביומו – יגיעו אל בית העסק ויפנו לקבלת שירות. ישנם שני סוגים מרכזיים של קידום עסקים באינטרנט:

  • קידום עסקים ממומן
  • קידום עסקים אורגני

קידום עסקים ממומן

קידום העסקים הממומן הינו בעל אופי קבוע וניתן לחיזוי מראש: בעל העסק "קונה" שטח פרסומי במנוע החיפוש ויכול לפרסם את העסק שלו בתעריף קבוע. קידום העסקים הממומן מתבצע בתשלום על פי קליק – דהיינו כל לקוח שמקליק על מודעת הפרסום של העסק – משמעותו תשלום של העסק לגוגל. המחירים להקלקה יכולים לנוע בין 10-15 שקלים בתחומים התחרותיים יותר ולעמוד על סכום של 20 אגורות בלבד בתחומים פחות תחרותיים.

הפרסום הממומן מביא לתוצאות מידיות ולכן הינו אידיאלי עבור עסקים המעוניינים לפרסם את עצמם ולהביא אליהם לקוחות ברמה המיידית. כמו כן ניתן לייעד את הפרסום הממומן באופן שייבחר מראש: בין אם מדובר בפרסום בפייסבוק, פרסום באדוורדס או בכל פלטפורמה אחרת. השליטה בפרסום הממומן היא גדולה הרבה יותר מאשר בכל שיטת פרסום אחרת ולכן מקובלת על בעלי עסקים המעוניינים בקידום מהיר של העסק ורווחיותו.

קידום עסקים אורגני

קידום העסקים האורגני הינו תחום אשר נמצא פחות תחת שליטה מובהקת ותוצאותיו פחות ברורות מראש. הקידום האורגני מביא תוצאות איכותיות לטווח ארוך ובניגוד לקידום הממומן, יוותר ברשת זמן רב לאחר שהתקציבים לפרסומו ייפסקו. על מנת להבטיח את הצלחת הקידום האורגני, יש לבצע את פעולות הקידום באופן מתמיד וללא הפסקה. הקידום האורגני מתבסס על פעולות שונות ורבות המביאות את העסק לבלוט באתרי אינטרנט ובתוצאות החיפוש בגוגל.