גילוח הוא נושא רגיש – תרתי משמע. אף שהפנים גלויות, יש לא מעט גברים שעבורם גילוח כמו הימנעות ממנו נתפסים כנושא אישי בהחלט, אולי אף אינטימי. חלק מהגברים משתמשים בסכין גילוח דווקא כדי ליצור מראה לא מגולח הנתפס ומזוהה כ"גברי"- במירכאות ובלעדיהן. זיפים משווים לגברים מראה מחוספס, מסוקס. הם סמל של גבריות, כפי שניתן להיווכח מצפייה בלא מעט גברים בפרסומות שונות. יש סכינים המיוחדים ליצירת מראה זיפי,- קצרים או ארוכים, דלילים או סמיכים.

ההיזקקות לסכיני גילוח ושימושם של מאות מיליוני גברים בו בכל רחבי העולם הופך את שוק סכיני הגילוח לשדה קרב בין יצרניות שונות. באחרונה מוטמעים בסכיני הגילוח של היצרניות המובילות, גי'לט, דורקו ועוד.. מיטב החידושים הטכנולוגיים, ההופכים את הגילוח לפשוט וקל ובעיני המשווקים- לחוויה…

אף שכיום ניתן להתגלח גם באמצעות מכונות, יש השומרים אמונים למכשיר גילוח ידני, מכאני, ומשתמשים בסכינים איכותיים המאפשרים מספר גדול של גילוחים איכותיים המשווים לפנים מראה חלק.

הצרכנים נהנים כיום ממגוון סכינים משובחות, ובהם סכינים עם להבים בכלי כוח גזירה נמוך, מייצבי להבים השומרים על מרווח קבוע בינהם, מגני נוחות הפועלים כמו מפלסת המסיטה ת עודפי חומר הגילוח, סכינים שספוגים בשמן מינרלי וחומרי סיכה שונים המאפשרים ללהבי המכשיר להחליק על העור גם כאשר מבצעים תנועות חוזרות ונשנות. מכשירי גילוח שונים מצוידים במסרק מיקרו שמאפשר כיוון השיער ללהב, מכשירים אחרים מצוידים בסכינים שמאפשרים גילוח חלק ואחיד של הפאות ושל אזורים שהגישה אליהם קשה כגון השפה העליונה, סכינים המונעים מהשיער לחסום את הסכין ועוד.

אין ספק כי גולת הכותרת של סכיני הגילוח החדשים הוא הסכינים המשחררים חומרי לחות ושמני סיכה המאפשרים גילוח נוח, נעים וחלק.

קיומו של גרעין קשה גדול וקבוע של צרכנים ודאי מהווה מניע חזק ליצרניות סכיני גילוח לגבר ליזום ולתכנן סכינים שיאפשרו גילוח רך ונעים, מהיר שיאפשר לגברים להיראות מגולחים למשעי.

בשל הרגישות הטבעית של עור הפנים, אחד האתגרים הניצבים לפתחיהן של היצרניות הוא ליצור סכין אשר המשתמש בו לא יחשוש כלל מהיתכנות פציעה במהלך הגילוח. העדר חשש מפציעה יאפשר גילוח קל יותר מכל בחינה ולא יחייב את המתגלחים להיות מתוחים ולחוצים בשל החשש כי תנועה גסה, לא זהירה ומרושלת, עלולה לגרום לפציעתם.

סוגיית מחיר הסכינים אף היא מחייבת להילקח בחשבון כשקונים סכיני גילוח. בשל התחרות העזה והחריפה הניטשת בין היצרניות המובילות, מי שעשויים להיות נשכרים ממנה הם המוני הגברים המתגלחים בקביעות ובתדירות גבוהה, רבים מהם מדי יום.

בשוק זה ניטשים קרבות סכינים על בסיס קבוע. האתגר לפתח את הסכין האולטימטיבית זו שתפיל את המתחרים על חרבם, כלומר על סכינם, הוא אתגר קבוע. עם זאת בשל מספרם הרב של גברים המהווים קהל יעד של אותן יצרניות, אין חשש מהיעלמותם של המתחרים בשוק, ודאי לא מתחרים שצברו מוניטין.