ההורים שלנו היו הגב שלנו במשך שנים רבות. כאשר ההורים שלנו מזדקנים והופכים להיות סיעודיים זה הזמן שלנו להפוך להיות הגב שלהם. טיפול בהורים קשישים יכול להיות תהליך קשה מאוד מבחינה רגשית, כלכלית ומעשית. לא תמיד אנחנו יכולים להיות 24 שעות עם ההורים שלנו ולעיתים אנחנו צריכים לשכור מטפלים סיעודיים שיטפלו בהם במהלך הימים והלילות. בחירת חברת סיעוד לקשישים יכולה להיות תהליך רב משמעות ומלחיץ. עלינו לבחור חברה שעובדת באישור של משרד הבריאות ושיש לצוות המקצועי שלה ניסיון רב בטיפול בקשישים בעלי מצב סיעודי מורכב.

למה חשוב לשים לב בבחירת חברת סיעוד לקשישים חולי אלצהיימר?

כאשר אנחנו רוצים לבחור חברת סיעוד לקשישים שתטפל בהורים שלנו בגלל שיש להם דמנציה או מחלה כמו אלצהיימר אנחנו צריכים לבחור חברה שלעובדים שלה יש רגישות. מחלות הדמנציה והאלצהיימר הן מחלות שפוגעות בזיכרון וגם בכושר השיפוט, המחשבה והבגרות הרגשית. טיפול בקשישים שסובלים ממחלות אלו יכול להיות מאתגר מאוד. טיפול זה צריך להיות טיפול שמכיל אותם ואת מכלול הקשיים הפיזיים, המנטליים והרגשיים שלהם. חשוב לבחור חברת סיעוד שיכולה להציע להורים שלנו טיפול אמין ואיכותי. חשוב לברר עם החברה מה היקף הטיפול שניתן והאם הוא טיפול 24 שעות ביממה או טיפול שניתן לפי חוק סיעוד – כלומר טיפול לפי שעות ולפי היקף הנכות שנקבעה להורים שלנו במוסד לביטוח לאומי.

איך אפשר לדעת מה האיכות של חברת סיעוד לקשישים?

ניתן להתרשם מאיכות הטיפול של כל חברת סיעוד לקשישים על ידי המלצות ממטופלים אחרים. כמו כן ניתן לדעת שהחברה איכותית כאשר היא מעסיקה אנשים מקצוע שלמדו את מקצוע הסיעוד. כיום יש הרבה מאוד אחיות שלמדו סיעוד ויודעות לטפל באופן איכותי בקשישים. חשוב לבחור לעבוד עם חברה שלעובדים שלה יש ניסיון רב בטיפול בחולים סיעודיים מורכבים – כלומר שהם סיעודיים גם מבחינה מנטלית וגם מבחינה פיזית. הטיפול הסיעודי כולל אירוח חברה וגם האכלה של החולה, רחצה שלו, ניקוי שלו ושיחות עמו. חשוב לבחור לעבוד עם עובדים סיעודיים שהם רגישים ושיש להם יכולת הכלה והבעת אמפתיה.