ארה"ב היא מדינת ענק ולפני שמשקיעים בה חשוב להבין את השטח, למצוא את המקום הנכון ואת הנכס המשתלם ביותר. איך עושים את זה?

בשנים האחרונות משקיעים ישראלים בוחרים להשקיע את ממונם בנדל"ן אמריקני: למעשה, ארה"ב וקנדה הן המדינות הפופולאריות ביותר להשקעה על-ידי ישראלים מחוץ לישראל, ולא בכדי. לעומת אירופה, הכלכלה האמריקאית נמצאת בהתאוששות מתמדת מאז המשבר הכלכלי של שנת 2009, ושוק הנדל"ן האמריקני בפרט הינו אחד מהיציבים בעולם. במקביל, שוק הנדל"ן בישראל, שהיה בעל פוטנציאל גבוה מאוד לתשואה משמעותית עבור משקיעים בשנים האחרונות, מאט מעט את צמיחתו בשל רגולציה מחמירה יותר על משקיעים, והנהרה העצומה של משקיעים בנדל"ן ישראלי שהופכת את התחרות לקשה יותר.

אולם לאחר שכבר בחרתם להשקיע את כספכם במעצמה הגדולה בעולם, היכן כדאי לעשות זאת, ואיך בוחרים השקעות נדל"ן בארה"ב?

ביקוש באזור

אם ברצונכם לייצר תשואה מהנדל"ן שרכשתם, תידרשו כמובן להשכירו – בין אם לדיירים פרטיים ובין אם למטרות מסחר. אולם, נכס שאינו מושכר, לא רק שאיננו מייצר תשואה אלא אפילו מביא להפסדים ולעלויות שוטפות בדמות ארנונה, ועד בית וכדומה. לכן, חשוב לרכוש נכס באזור שיש בו ביקוש להשכרה – זה לא חייב להיות בשכונת וויליאמסבורג האופנתית בניו יורק (בה יש המון ביקוש, אך הדירות בה גם יקרות מאוד בהתאמה), אבל כדאי לבחור אזור שבסביבתו מוסדות השכלה גבוהה ואוכלוסייה המורכבת מזוגות צעירים שלרוב אינם רוכשים בית. מקום שנמצא ליד עורקי תחבורה ראשיים ומרכזי תעסוקה גדולים בדרך כלל יהיה גם הוא מוקד מבוקש למגורים.

מצב סוציו אקונומי

כשמדובר בהשקעות באופן כללי חשוב לאזן בין הסיכון לבין התשואה: לא לשבת על הגדר, אבל גם לא לקחת סיכונים גדולים מדי. במיוחד אם מדובר בהשקעות הראשונות שלכם, הימנעו מאזורים בעייתיים בעלי מצב סוציו-אקונומי נמוך מדי. אז נכון, אזורים רבים ברחבי ארה"ב כמו הארלם בניו-יורק הולכים והופכים פופולאריים יותר גם בקרב מעמד הביניים, אבל באופן כללי אם אתם רוצים להחזיר את ההשקעה בהקדם האפשרי, נסו אזורים מוכרים ומבוקשים יותר בעלי רמת פשיעה נמוכה ומשכורת ממוצעת גבוהה יותר.

הגירה באזור

בדקו את ההגירה לאזור: האם ההגירה חיובית או שלילית. הגירה שלילית מצביעה על ירידה בביקוש לאזור, ואילו חיובית – על ההפך. מקום שיש אליו הגירה חיובית עשוי להתברר כהשקעה משתלמת במיוחד בעתיד.

מצב הנכס וההיסטוריה שלו

הפרמטרים הקודמים שדיברנו עליהם הינם מדדים של איכות חיים. אולם גם מדדים כלכליים הם חשובים כאשר שוקלים השקעה. כשבוחנים נכס להשקעה בארה"ב חשוב לקחת בחשבון את מצבו הפיזי: בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב, דירות רבות במדינה הן מכינוס נכסים. לכן הן דורשות שיפוץ רציני, ואם אינכם מעוניינים להשקיע בהשבחתן – הימנעו מעסקאות כאלה. מצד שני, מדובר בדירות שלאחר שיפוץ הולם יכולות להניב תשואה גבוהה משמעותית.

רגולציה אזורית

ארה"ב ייחודית בכך שלכל אחת מחמישים המדינות בה יש חוקים שונים ומסים שונים על נדל"ן. ישנן מדינות אשר מטיבות עם המשכירים ואחרות – עם השוכרים. לכן חשוב לבדוק זאת מראש ולערוך השוואה יסודית בין המדינות השונות.