עם התבגרותנו בעולם כלכלי ומטריאליסטי זה, אנו חשים צורך הולך וגדל לקנות דירה, בית או פנטהאוס מפואר, עם כל הנוחויות האולטרא-מודרניות שאנחנו יכולים להרשות (או לא) לעצמנו. צעירים רבים מתגוררים בדירות שותפים, או בגפם, בשכירות חודשית. חיסרון בולט בדרך חיים זו, היא התשלום החודשי שעלינו לשלם כל חודש משך שנים על חיים בדירה, שבסוף תקופת ההשכרה, חוזרת לבעליה, ואנו נותרים עם חור גדול בכיס, שגם חייט מומחה מדרום אסיה יתקשה לתפור ביום עבודה בודד.

באם נבחר לקחת משכנתא, נראה שלאותו חייט מהמזרח הרחוק תהיה פחות עבודה, שהרי בסוף תקופת החזר התשלומים לבנק, הדירה נשארת בבעלותנו. בנקים למשכנתאות, כמו לאומי למשכנתאות (WWW.BLMS.CO.IL), יסייעו לנו לקחת משכנתא מותאמת אישית, עם החזר חודשי נוח, מבלי להכביד על אורח חיינו. רשת האינטרנט תסייע לנו ללמוד אודות מבחר בנקים למשכנתאות וכן אודות מגוון מסלולי משכנתא הקיימים בשוק המשכנתאות בן ימינו.

מסלולי המשכנתאות השונים

מסלול משכנתא נפוץ הוא משכנתא צמודה בריבית קבועה. באופציה זו, צמודה המשכנתא למדד, בעוד הריבית קבועה וידועה מראש – היא אינה משתנה במשך תקופת המשכנתא, זה מסלול המצמצם סיכונים ומעניק תחושת ביטחון. מדובר על תקופת הלוואה בת 4-30 שנים, וניתן לקבלה גם בבנק לאומי למשכנתאות (WWW.BLMS.CO.IL).

מסלול משכנתא נוסף – זו שאינה צמודה למדד כלשהו, אולם הריבית קבועה. אף במסלול זה, הריבית נותרת קבועה משך תקופת החזר המשכנתא. המסלול השלישי האפשרי במסגרת לקיחת משכנתא, הוא משכנתא בלתי צמודה, בריבית פריים. לא קיים כל קשר אל "אופטימוס פריים", גיבורם הנאצל של הרובוטריקים, אלא בריבית בסיסי הנקבעת על-ידי הבנקים המסחריים ומשמשת לחישוב עסקאות בין-בנקאיות ולחיוב לקוחות המלווים כספים.

בנק לאומי למשכנתאות

זוהי הזדמנות נהדרת לספר מאוד אודות ההיסטוריה של בנק לאומי למשכנתאות (WWW.BLMS.CO.IL). זהו בנק שנוסד בתחילת המאה שעברה (ואם לדייק – שנת 1921). מדובר בוותיק מבין הבנקים המקומיים למשכנתאות. בנק לאומי למשכנתאות הוא חברת של לא אחר מאשר בנק לאומי.

עיקר פעילותו של הבנק מתרכז במענק הלוואות עבור שיפוצים, בנייה ורכישה של נדל"ן, או עבור כל מטרה המהווה נכס ממשי המשמש למגורים. בנוסף לאלו, בנק לאומי למשכנתאות () מציע מבחר של מסלולי משכנתא, וכן יעוץ עבור, זאת תוך כוונה להתאים לכל לקוח את המסלול האידיאלי עבורו.

קבוצת "לאומי" היא אחת הקבוצות הגדולות ביותר במדינת ישראל. מדיניותה של הקבוצה, בארץ או מחוצה לה – לספק ללקוחותיה פתרונות פיננסיים ובנקאיים משולבים, יחד עם שירות מקצועי ובלתי מתפשר. קבוצת "לאומי" אינה חדלה לבחון תהליכי שינוי ומגמות בשוק העסקי בה היא פועלת, זאת בכדי להישאר רלבנטית תמיד. דריכותו התמידית של הבנק, מציבה אותו במעלה הפירמידה של הבנקים למשכנתאות