בחירת ריהוט לבית היא משימה מורכבת מכוון שהיא משלבת מספר שיקולים: נוחות, פרקטיות, אסתטיקה, עלות, איכות, התאמה לגודל הבית ולצרכים האישיים ועוד. במידה ויש לכם בית עם חצר, עיצוב נכון של שטח הגינה יתרום רבות לאיכות החיים שלכם. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לעשות את הבחירות הנכונות ברכישת ריהוט לבית ולגינה:

בחירה נכונה של חומרים

החומר ממנו עשוי הרהיט ישפיע בצורה מכרעת על תכונות הרהיט, על איכות, עמידות לאורך זמן ועמידות בתנאי מזג אוויר, על האווירה שנוצרת בבית או בגינה וכמובן ישפיע גם על מחיר הרהיט. לדוגמה, רהיטים העשויים מעץ תעשייתי הם פחות איכותיים ופחות עמידים בהשוואה לרהיטים מעץ מלא. מצד שני, רהיטים מעץ מלא יהיו יקרים יותר. רהיטים מעץ תעשייתי פחות מתאימים לגינה מכוון שהם פחות עמידים בפני פגעי מזג אוויר, כגון חשיפה לשמש או לחות. בתחום של ריהוט לגינה הרהיטים הכי זולים עשויים מפלסטיק, אך אלו לא רהיטים שמתאימים לתוך הבית. חומרים נוספים שמתאימים לריהוט גינה הם קש או במבוק, מכוון שאלו רהיטים קלים שנוח לנייד אותם. אמנם זאת לא בחירה מאד פופולרית עבור ריהוט לבית, אך זה יכול להעניק לחדר עיצוב בעל אופי  מיוחד, שיוצר אווירה קלילה יותר (להבדיל מריהוט עץ מלא שהוא יותר כבד וקלסי). מכוון שמדובר בחומרים טבעיים, יש לכך גם השלכות חיוביות על שמירה על איכות הסביבה. כאשר אתם בוחרים מערכת ישיבה, עדיף לבחור ריפוד מבד ולא מעור- כך גם יהיה יותר נעים לשבת כשחם וגם תחסכו התעללות בבעלי-חיים.

ריהוט ביתי

הגדרת תקציב

כאשר רוכשים רהיטים חדשים לבית כדאי להגדיר מראש מהו התקציב ממנו לא תרצו לחרוג, על מנת שלא תגמרו עם מינוס בבנק. כמובן שהשיקול הכספי עומד כנגד שיקול האיכות, ולפעמים משתלם להשקיע יותר על מנת לקבל רהיט שילווה אותכם שנים ארוכות. על מנת לחסוך בהוצאות ניתן גם לרכוש רהיטים יד שנייה.

התייחסות למרחב

יכול להיות שהספה נראית טוב בחנות, אבל האם היא מתאימה לסלון שלכם? חשוב לעשות מדידות מראש, על מנת שתוכלו לבחור רהיטים בגודל שמתאים לבית שלכם. חישבו גם כיצד הרהיטים משתלבים אחד עם השני מבחינת גודל, מיקום, צורה, צבעים וסגנון. גם בשטח החצר מומלץ לערוך מדידות ולתכנן את המיקום האפשרי של הרהיטים.

נוחות מעל הכל

אמנם האסתטיקה חשובה, אבל הנוחות משמעותית לא פחות.  אם אתם בוחרים ספה שבו עליה על מנת לבדוק שהיא נוחה, ואם אתם בוחרים מזרן למיטה אל תהססו לבקש מהמוכר לשכב עליו לפני שאתם מוציאים את הארנק.

בחירה בהתאם לצרכים שלכם

אכן, בחירת רהיטים לבית ולגן היא מאתגרת בעיקר אל מול השפע האינסופי כמעט שקיים באתרים כגון זה ובחנויות רהיטים. עליכם יהיה לשאול את עצמיכם על אלו צרכים אתם רוצים לענות. למשל, האם תרצו לארח חברים בחצר או תרצו זולה קטנה בה אתם יכולים לשבת ולהירגע? האם יש צורך לסדר בחצר פינה שתתאים למשחק עבור הילדים? אלו פונקציות אתם רוצים למלא בעיצוב הסלון- אירוח חברים, ארוחות משפחתיות, צפייה בטלוויזיה, אחסון ספרים ועוד. חשבו גם על הפרטים הקטנים- למשל, כמה אנשים צריכים לשבת ליד השולחן אוכל או לכמה מדפי ספרים אתם זקוקים.

להעביר ריהוט מהבית לחצר

אולי ריפוד הספה שלכם כבר לא נראה חדש כמו פעם, אבל עבור פינת הישיבה בחצר הספה הזאת יכולה להיות מושלמת. כאשר מחדשים את הריהוט בסלון, במקום לזרוק ניתן להעביר רהיטים ישנים לחצר. זה יחסוך לכם כסף בקניית ריהוט גינה. אמנם לא כל רהיט מהבית יכול להתאים לחצר, אך פינות אוכל ומערכות ישיבה יכולות להתאים. אם לקחתם בחשבון גם התאמה לגינה כאשר קניתם ריהוט לבית, יהיה קל יותר לעשות שימוש חוזר ברהיטים.