אחד הגורמים אשר יוצרים הכי נזק למבנה הוא אש ופיח. כולנו מכירים את זה, הן מהסרטים והן מהמציאות, מבנים אשר התמודדו עם שריפות קשות נאלצו לעבור שיקום ארוך על מנת להחזיר את המבנה לשימוש יומיומי באופן בטוח.

עבור הצופה מהצד, לא פעם נדמה ששריפה היא רק נזק חיצוני, כלומר מי שרואה מבנה שנשרף עלול לחשוב שהנזק הוא במראה של המבנה, ועם קצת שיפוץ וקצת צביעה, אפשר להחזיר את המבנה לשימוש רגיל, אך לא כך הדבר.

ישנם מקרים שמצריכים שיקום נזקי אש באופן הרבה יותר קיצוני ועמוק ולו מהסיבה הפשוטה, הנזק הוא במערכות הפנימיות של המבנה, למשל מערכות החשמל, מערכות מים, מיזוג, מאחר ולא הצליחו לכבות את האש בזמן, היא התפרצה ביתר שאת וגרמה לכך שהיא חלחלה אל תוך הקירות, כשזה קרה היא גרמה לנזק בלתי הפיך למערכות הפנימיות.

אם רוצים להבין את ההבדל אז אפשר להשוות בין מקרה בו פורצת אש במטבח כתוצאה מבישול או מכל סיבה אחרת לבין אש שמצליחה להידלק בחדר שלם מן הסתם, האש שפורצת במטבח, אם עוצרים אותה בזמן, תגרום לכתמים שחורים על הקירות, אולי לפגיעה נקודתית במערכת החשמל בחדר, ולריחות לא נעימים. דברים שאכן יהיה צורך לבצע עבורם שיקום נזקי אש במקום, אך לא באופן קיצוני.

לעומת זאת במקרה של אש שפורצת בכל החדר, ולא מכבים אותה בזמן, הרי שהיא עלולה להביא לידי התלקחות בחדרים אחרים, היא תגרום לנזקים לקירות, לתקרה ולרצפה, במקרים מסוימים, אם מדובר במבנים קלים אז היא תגרום לקריסה של קומות או מעבר לכך, וכן היא תגרום לנזקים משמעותיים במערכת החשמל, המים ועוד. במצב כזה יהיה צורך לבצע שיפוץ כולל במבנה עד כדי מצב שייתכן ויהיה צורך להרוס את המבנה לגמרי ולבנות מבנה חדש.

מה כולל שיקום נזקי אש

חברת קלין קור טכנולוגיות מתמחה, בין היתר, בשיקום נזקי אש במבנים אשר ספגו שריפות בסדרי גודל שונים. בין הפעולות שהחברה מבצע אפשר למצוא אבחון ראשוני של המצב, אחריו החברה מתחילה בפינוי חלקים מתוך המבנה על מנת שיהיה ניתן להתחיל בתהליך השיקום.

כמו כן החברה אחראית על שיקום הקירות וניטרול הפיח מהמערכות השונות, שיקום הציוד שנמצא בתוך המבנה, ניקוי של החדרים, שיקום נזקי פיח ועשן, פתרונות מהירים וטובים כנגד קורוזיה ועובש, טיפול מיידי בכל במערכות חשמל גלויות, פינוי קירות גבס שרופים, שיקום רהיטים וחפצים שניזוקו מהאש או מהמים, הסרת שאריות ריח ופיח מהמבנה וכן מהחפצים השונים שיש בתוכו, ועוד.

חשוב להבהיר, לפני שמתחילים בתוכנית שיקום נזקי אש, מתבצעת הערכת מצב ולאחריה יוצרים תוכנית לשיקום מסודר ומהיר. המטרה היא להחזיר כמה שיותר מהר את המבנה לכדי שימוש וכן את החפצים השונים שהיו בו, על פי מידת האפשר.