לימודי תואר לא מתאימים לכולם, מעבר לתנאי הקבלה התובעניים הקורסים המיותרים והזמן היקר שלוקח עד לקבלת התואר, לאחר כל המאמצים הכבירים בשוק העבודה של היום כל כך קשה למצוא עבודה שהמאמץ כמעט ולא משתלם.

מפתיע לשמוע, אך מקומות עבודה רבים, מעדיפים בוגרי לימודי תעודה מכיוון שהלימודים אינם רווים בלימודי העשרה מיותרים ולימודי תיאוריה רבים לאומת המעשי. בלימודי תעודה ישנה התמקדות נטו בידע הפרקטי ליישום המקצוע ודגש על שעות רבות של לימודים מעשיים. עובדה זו מקנה לבוגרי לימודי תעודה יתרון משמעותי בהשתלבות בשוק העבודה ומעסיקים ערים לכך. זה עוד לפני העובדה שלבעלי תארים לרוב צריך לשלם מעט יותר וללא הצדקה, בעוד לבעלי לימודי תעודה אומנם השכר ההתחלתי נמוך יותר אך במהרה עקב הידע המעשי שלהם רב קל מאוד להתקדם ולהגדיל את השכר בהתאם.

אחד היתרונות בלימודי תעודה הינם העלות הנמוכה יחסית והחזרת ההשקעה באופן מהיר יחסית.

ישנם לימודי תעודה בתחומים מגוונים, כאלו שאולי אפילו לא חשבנו עליהם. שהו יתרון משמעותי והזדמנות פז לעסוק בתחום מהנה ומספק. כסף אינו הכל בחיים, לשואף לעושר? כן זה תמיד נחמד. אך מה עם אושר? קארמה טובה? תחושת סיפוק בשילוב עם איכות חיים נוחה?

להוסיף טעם לחיים

לימודי תעודה אינם מוגבלים אך ורק לצעירים המחפשים פתרון לקריירה. גם אקדמאים הרוצים לעשות הסבה מקצועית לפנסיונרים הרוצים לעסוק במשהו חדש או למי שאוהב לימודים באופן כללי.

אימי למשל לפני שיצאה לפנסיה בשנת השבתון שלה החלה לטפס על הקירות מרוב חוסר מעש. עד אשר חברה סיפרה לה שישנם לימודי תעודה בתחומים מגוונים. לאחר בדיקה מקיפה, היא למדה קאוצ'ינק. למרות שאינה עוסקת או עסקה זו כלל, היא נהנתה מהחוויה עד מאוד, הכירה אנשים חדשים יצאה מהבית והכי חשוב התעודה בידה, מי יודע אולי יום אחד תחליט לחזור לזה.

גם אני בעלת תואר שבדיעבד איני מעוניינת לעסוק בתחום.

מכיוון שהלכתי בדרך אבי ותכננתי את מסלול חיי המקצוענים במשך שנים, נאלצתי לקחת חופש במשך תקופה ולהתנסות בלימודי תעודה בתחומים מגוונים. הייתה זו תקופה יפה, כיום יש לי מספר תעודות, והיתרון הוא שמידי פעם אני יכולה לעסוק במשרות חלקיות מגוונות בתחומים מהנים. גם לא מזיק לקורות החיים להיות מוסמך בתחומים שונים.

יצירתיות בבחירה

תהליך בחירת לימודי תעודה הינו שונה מתהליך בחירת לימודי תואר.

כדאי לחשוב על התכונות החזקות שלך, היכן אתה מרגיש הכי נוח, באילו סיטואציות אתה פורח ומה מעניק לך תחושת סיפוק.

לדוגמא: ליצנות רפואית יכולה להוות מקצוע אידיאלי למי שאוהב לתת, לגרום לאושר, לאדם כריזמטי ומצחיק מטבעו.

ישנם אנשים כמוני לדוגמא, אשר יש להם ידע רב בתחום מסוים אך קשה להם ליישם אותו באופן פרקטי במקום עבודה, במקרה כזה הנחיית קבוצות יכול להוות מימוש טוב של המשאבים ללא תחושת התסכול של הפאר בין הידע למבחן התוצאה.

ניתן גם להיעזר בלימודי תעודה על מנת לעבור תהליך אישי עם עצמך, דווקא לבחור מקצוע איתו יש קושי או מחסום מסוים. השמיים הם הגבול.