כיום תואר ראשון לבדו אינו מספיק מאחר ועל כל משרה יש עשרות ואף מאות מתמודדים. בנוסף, כדאי לדעת כי תואר שני פותח בפני הבוגר קשת רחבה של אפשרויות תעסוקה בתחומי התמחות שונים ומגוונים, וניתן גם להמשיך לתואר שני במשפטים המקנה תואר יוקרתי, ידע נרחב ומעמיק בתחום המשפטים ויתרון משמעותי למציאת עבודה בתחום המשפטים ובתחומים נוספים במגזר העסקי והציבורי. כדי להמשיך לתואר שני במשפטים חוב לבדוק מהן הדרישות של המוסד האקדמי אליו מעוניינים להירשם כיוון שיש מכללות אקדמיות המאפשרות רק לבעלי תואר ראשון במשפטים ממוסד מוכר (B.LL) להתקבל ללימודי תואר שני במשפטים. כמו כן, יש לעמוד בתנאי סף כמו ציון 75 (או ציון אחר בהתאם למוד הלימודים), או ציון מקביל למי שסיים את לימודי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטה בחו"ל.

בית ספר מוכר למשפטים

כאמור, אחת מדרישות הסף על מנת להתקבל לתואר שני במשפטים הוא תואר ראשון ממוסד מוכר. ראוי להדגיש כי מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה בארץ מציעים תנאי קבלה שונים זה מזה לכן חשוב לפנות לייעוץ מקצועי בבתי הספר למשפטים או לעיין בתנאי הקבלה כפי שהם מתפרסמים בעלוני המידע של המכללות והאוניברסיטאות ובאתרי הבית שלהם. במידה ורכשתם תואר ראשון במשפטים (B.LL) תוכלו להתקבל ביתר קלות ללימודי המשך לתואר שני כיוון שיש העדפה לבוגרי תואר ראשון בתחום, אך יש מוסדות לימוד המאפשרות לבוגרי תואר ראשון בתחומים אחרים להשלים קורסי חובה במשפטים ובמידה וגיליון הציונים של המועמד מאפשר זאת הוא יכול להצטרף ללימודי תואר שני, כאשר יש לעבור ועדת חריגים שתפקידה להחליט האם לקבל את המועמד או לא.

במידה ורכשתם את התואר הראשון במשפטים במוסד אקדמי בחו"ל כדאי לוודא כי זהו מוסד מוכר בארץ אחרת תתקשו להתקבל ללימודי תואר שני במשפטים. גם כאן יש הבדל בין מוסדות הלימוד בארץ ולכן חשוב לפנות לקבלת ייעוץ ממספר מוסדות לימוד המציעים לימודים לתואר שני במשפטים.

כדאי לדעת כי תנאי קבלה ללימודי תואר שני במשפטים במכללה האקדמית נתניה הינם תואר ראשון במשפטים (B.LL) וציון 80 לפחות בתואר הראשון. כאמור, תכנית הלימודים מיועדת רק לבעלי תואר ראשון במשפטים וגם בעלי ציון מקביל מבית ספר למשפטים מוכר בחו"ל רשאים להגיש את מועמדותם לתואר שני. כמו כן, חשוב לציין כי ועדת הלימודים המתקדמים לתואר שני של המכללה האקדמית נתניה רשאית לאשר קבלה גם לבוגרי תואר ראשון במשפטים שציון הקבלה שלהם נמוך מ- 80, אך יש להציג בפני הוועדה נימוקים משכנעים אישור זה נהוג במקרים חריגים, וכל עוד שיעור המתקבלים שהציון שלהם נמוך מדרישת הסף אינו עולה על 10% מכלל הנרשמים והמתקבלים ללימודי תואר שני למשפטים.

תנאים שונים

כאמור, תנאי הקבלה לתואר שני במשפטים שונים בין מוסדות הלימוד בארץ ובחו"ל, לפיכך חשוב לבדוק היטב את תנאי הסף בכל המוסדות שמציעים תואר שני (M.LL) במשפטים, ובכלל יש העדפה לבוגרי תואר ראשון למשפטים עם ציון גבוה.