כשיוצאים ללינת שטח ולא משנה אם מדובר על אתר קמפינג בצפון שיש בו מקררים ומזרונים או סתם חורשה כמו החורשה בניצנים יש להיערך בהתאם כדי שהחוויה תהיה כיפית ונעימה ולא סתם מעצבנת.

דבר ראשון חשוב לבחור את המקום בו נלון בלילה, להחליט אם אנו הולכים לבחור במקום מושקע עם תנאים מפנקים ומחיר בהתאם או שאנו הולכים ללנות במקום שחוץ מאור ירח אין בו כלום. את הבחירה הזו בד"כ עושים לפי הרכב המשתתפים כאשר ברור שככל שהאנשים שמתוכננים להשתתף בקמפינג יותר מפונקים אז גם רמת המקום תעלה בהתאם.

בקיץ גם למיקום הגיאוגרפי יש חשיבות מכרעת – כדי לא להפוך את הלילה לסיוט מומלץ מאד לישון במקומות גבוהים בהן האוויר קצת יותר קריר [זה נכון שליד הכנרת יש רוח פרצים אחר הצהריים אבל בשעות הערב המאוחרות כבר חוזר להיות חם שם וחבל סתם לסבול…מצד שני יש את היתרון של להיות קרוב למים אז כל אחד יחליט לפי העדיפויות שלו]

מה לוקחים לקמפינג? כאן יש 2 אסכולות, זו שאומרת לקחת כמה שיותר כדי שלא יהיה חסר כלום וזו שאומרת לקחת כמה שפחות כדי שכמה שפחות דברים יתלכלכו / ילכו לאיבוד / יישברו.

אז מה הציוד הבסיסי? כמובן שאוהל, שקי שינה כמספר היוצאים לקמפינג, מזון לפי הטעם שלכם, לפחות ארוחת הערב ולבוקר [לגבי ארוחת הבוקר – יש המהדרים ולוקחים גם דגני בוקר לילדים], ממתקים, מספיק שתיה ומים לניקוי אם אתם במקום שאין בו מים זורמים, אם אתם מתכננים לעשות על האש או מדורה אל תשכחו גפרורים או מצית [עדיף]. בערכת ל הקפה אל תשכחו לוודא שכל הציוד קיים, שיש מספיק כוסות חד פעמית, שיש גז בבלון וכמובן שיש מספיק תה / קפה. בגדים להחלפה ובדי שינה גם הם פריטים שובים כמו גם ציוד למקלחת ומגבות.

מה עושים בקמפינג? אם אנו מתוכננים לשהות של מספר ימים אזי מין הסתם נקים את האוהל במקום שיש בו עסוקה לחלק מהזמן כדוגמת מסלולי המים של פארק הירדן או הקיאקים שיש באתרים הצפוניים יותר. אם מדובר על קמפינג של לילה אחד – מי הסתם התעסוקה המרכזית תנוע סביב הכנת האש / שיחות סביב למדורה / הכנת הפויקה, ולאחר מכן שיחות על כוס התה / קפה של אחרי האוכל. בקבוצות חובבות שירה בשלב זה תישלף הגיטרה ושירי א"י ישמו ברגע ובקבוצות המורכבות ממשפחות בד"כ כבר באמצע תהליך הכנת המזון יפרשו הקטנים לשינה כי השהות בשטח הינה מעייפת יחסית לשהות בבית. בד"כ גם מומלץ לתכנן מה עושים בדיוק בערב שלפני וביום שאחרי השינה באוהל כדי שלא נמצא את עצמינו שואלים את השאלה הזו באמצע מקום בלי אינטרנט מנותק מהציליוויזציה.

ואם כל ההכנות האלו הרתיעו אתכם עדיין בטוח שאם קצת תתאמצו תמצאו בצפון צימרים למשפחות שישמחו לארח אתכם.

חופשה נעימה!