שנת 2016 הייתה משופעת בסדרות מצוינות שריגשו את הצופים. כל הסדרות הללו היו בעלות עלילה מרתקת, שחקנים מצוינים, ולא לחינם ישבנו מול המסכים מרותקים. כאן נספק סקירה קצרה בתחום סדרות של סלקום טיוי.

  1. דקסטר – דקסטר מורגן הוא סוג של דוקטור ג'ייקל ומיסטר הייד. בשעות היום הוא עובד במשטרת מיאמי כחוקר מעבדה, אולם בשעות הלילה הוא הופך לדמות שונה לחלוטין. מטרתו – לנקום בפושעים בצורה אכזרית, יש לומר, וכך למעשה הוא הופך לרוצח סדרתי.
  2. בית הקלפים – סדרה המשקפת היטב את מה שמתרחש בנבכי עולם הפוליטיקה. בבית הקלפים המציאות עולה על כל דמיון, היא מייצגת את אחורי הקלעים של המערכת הפוליטית בארה"ב ומציגה מניפולציות, תככים, מזימות, קונפליקטים וסקנדלים פוליטיים.
  1. שובר שורות – סדרת פשע אשר הפכה עם הזמן לסדרת פולחן. וולטר וייט, מורה לכימיה, מגלה שחלה בסרטן ריאות. כיוון שאין לו הממון הדרוש לשלם בעבור הטיפולים ומשום שכימיה הוא התחום בו הוא עוסק, הוא מתחיל לייצר סמים קשים ביחד עם ג'סי – תלמידו הכושל בעבר ושותפו לעסקי הסמים בהווה. במהלך הסדרה אנו רואים כיצד דמותו משתנה, והוא הופך מאדם נורמטיבי ושומר חוק לפושע חסר רחמים.
  1. מד מן – כאן מדובר בסוכנות פרסום משגשגת, כשהעלילה מתרחשת בשנות ה-60, והיא כה מצליחה, בין היתר בשל דמותו של דון דרייפר הכריזמטי. במהלך הסדרה הצופים מתוודעים גם למה שמתרחש מאחורי כל הזוהר, ההילה וההצלחה, והסדרה כבר הוכתרה כסדרת הדגל בגל שלם של סדרות שמקוננות על מפלתו של הגבר הלבן המצליח, שעולמו מתמוטט סביבו (כמו שובר שורות שהופיעה ברשימתנו). העיצוב של התפאורה ושל התלבושות נאמן לסגנון של שנות השישים בארה"ב, וזיכה את הסדרה בפרסים רבים.
  1. מוצרט בג'ונגל – זוהי דרמה קומית, כאשר כל העלילה מתרחשת בניו יורק, והיא עוסקת באחת התזמורות היוקרתיות ביותר בעיר, והכל מזווית ראייתה של נגנית אבוב. בסדרה מככבים מספר שחקני קולנוע מוכרים, והיא מבוססת על ספר אוטוביוגרפי של אותה נגנית אבוב, כך שהיא מבוססת על סיפור אמיתי, למעשה.

6.      UnReal – דרמה קומית שעלילתה עוסקת בתוכניות הריאליטי בארה"ב ובמה שמתרחש מאחורי הקלעים שלהן. 20 בחורות נאות מתמודדות על חסדיו של רווק נחשק. עיקר העלילה מתרכז במעשיה של המפיקה הראשית של הסדרה ובמאמצי צוות ההפקה כולו ליצור דרמה מתוך תרחישים בנאליים ומוכרים מתכניות כמו "הרווק". ההפקה מביאה את המתמודדות לפעולות קיצוניות באמצעות מניפולציות, ותכנית המציאות מתרחקת מן המציאות כמה שרק אפשר.

7.      רומא – פשע מאורגן – כאן מוקד העלילה מתמקד בארגון פשע מאורגן, וכל זאת קורה מאז תום מלחמת העולם השנייה. העלילה מתמקדת בשנות ה- 70, או אז חוותה איטליה טלטלות לא מעטות כמו שחיתות שלטונית, כנופיות פשע ופיגועי טרור. העלילה מתמקדת בשתי כנופיות, אחת מתחרה באחרת על שליטה.

8.      זרה – דרמת פנטזיה. קלייר מגיעה לאחר מלחמת העולם השנייה לסקוטלנד, ובמהלך טיול היא נתקלת בסלע שכל כולו קסם. כאשר היא נוגעת בו, היא מוצאת עצמה במנהרת הזמן, שמביאה אותה הישר לשנת 1743, זמן בו האימפריה הבריטית נאבקה עם שבטים סקוטים.

9.      העשב של השכן – קומדיה שחורה המספרת את סיפורה של עקרת בית, שעם הזמן הופכת להיות סוחרת סמים, כל זאת על מנת לכלכל את משפחתה לאחר מות בעלה. בניגוד לשובר שורות, העשב של השכן מצליחה להיות קלילה על אף המורבידיות בסיפור הרקע, אולי בשל העובדה שמדובר בה בסמים קלים (מריחואנה).

10.  אורפן בלאק – סדרת מדע בדיוני קנדית, העוסקת באישה אחת המייצגת מספר נשים גם יחד, המתגלות כשיבוטים זהים, למעט סביבות החיים של כל אחת מהן. העלילה מתמקדת בהיבטים המוסריים והאתיים בכל הקשור לנושא השיבוט, וכיצד הוא משפיע על זהותם של אינדיבידואלים.