אם אתם מחפשים מסגרת מקצועית חדשה, אפשר שאתם שואלים את עצמכם, האם עבודה בחברת אבטחה יכולה להתאים לכם. כמובן שהשאלה הזו היא חשובה מאד. מצד אחד, חברת אבטחה נראית כמו מקום נהדר לצמוח בו – יש בה שפע של משרות, יש בה אפיקי קידום, והעבודה עצמה גם נדמית לעתים כמלאת אקשן ועניין. מצד שני, זו עבודה שלא מתאימה לכל אחד, היא כוללת שעות עבודה רבות, והיא דורשת כאמור השקעה רבה בהתחלה. אם כך, איך תדעו האם העבודה מתאימה לכם? בואו להכיר מקרוב את אופי העבודה, וכמובן את היתרונות שיש במשרה שכזו.

להכיר מקרוב את העבודה באבטחה

  • סוגים שונים של אבטחה – יש לקחת בחשבון שאם אתם פונים אל חברת אבטחה, הרי שאתם יכולים להתקבל למגוון רחב יחסית של משרות. מצד אחד, יש משרות שמתאימות בעיקר לצעירים יוצאי שירות צבאי, בדגש על יחידות קרביות או תפקידי פיקוד. אלו הם תפקידי אבטחה מתקדמים למדי, שכוללים גם אחזקת נשק, ומשימות מורכבות למדי – למשל אבטחה של אירועי ספורט גדולים, אבטחת אישים, וכיו"ב. לעומת זאת, ישנן גם משרות אבטחה אחרות שכוללות אבטחת מרכזים מסחריים ומסודות חינוך, שיכולות להתאים גם לקהל מבוגר. לא מעט אנשים בגילאי 40 ו50 שמחפשים עבודה שניה – מוצאים אותה בחברות האבטחה השונות.
  • מהו השכר? – תלוי מאד לאיזו משרה אתם מתקבלים. ככל שמדובר על משרת אבטחה שנחשבת למורכבת יותר, כך השכר ההתחלתי עולה. חשוב לציין שבכל מקרה, יש כאמור דרגות שונות של שכר. לרוב, אם צוברים ותק וגם עולים בסולם הדרגות בחברה – השכר שלכם עולה באופן הדרגתי. התשלום המקובל על פי רוב במשרות של חברת אבטחה הוא תשלום לפי שעה.
  • האם זה מעניין? – תלוי מאד מה ההגדרה שלכם. לא מעט מהמאבטחים מוצאים את העבודה שלהם מעניינת מאד, למרות שהיא לכאורה שגרתית מאד – בדיקת אנשים, בדיקת תיקים, בדיקת חפצים, וכיו"ב. בפועל, זוהי דווקא עבודה שיוצרת לא מעט עניין: אתם באים במגע עם קהל רחב למדי, אתם שומרים על ערנות ועל ריכוז, ואתם עוזרים לשמור על הביטחון, לעתים במקומות שנמצאים מהם מאות ואף אלפי אנשים. זה הופך את החוויה כולה למעניינת ומרתקת למדי.
  • צריך את זה בכל מקום – עוד יתרון חשוב מאד הוא שכמעט בכל מקום פועלת חברת אבטחה שמחפשת עובדים הצורך באבטחה הוא צורך כלל ארצי, ובכל ישוב אפשר למצוא מגוון רחב מאד של מקומות שדרושים מאבטחים – משרדים ממשלתיים, אצטדיונים, בנייני משרדים, בניינים פרטיים, ועוד שפע של מקומות – כך שתמיד יש עבודה.

ואיך מתחילים לעבוד בתחום?

כדי להתחיל לעבוד בתחום, כדאי לחפש מודעות דרושים שחברות האבטחה מפרסמות, רצוי כמובן שתעשו זאת לפי חתך גיאוגרפי וחתך של גיל וניסיון. כך תוכלו למצוא משרה טובה בתחום האבטחה שתתאים לכם.