במהלך השנים, השכרת רכב בחו"ל הפכה להיות דבר מאוד פופולארי בקרב ישראלים. אם בעבר רק מעטי אנשים היו נוהגים לשכור רכב ורבים העדיפו לטייל באמצעות תחבורה ציבורית, רכבות ואוטובוסים, הרי שכיום אנחנו יכולים למצוא לא מעט אנשים אשר בוחרים להשכיר רכב מתוך הבנה שזה הרבה יותר משתלם.

לפני שנסביר מדוע זה פופולארי ונבחן האם באמת זה משתלם, נציג כיצד זה עובד וכיצד ניתן לשכור רכב בחו"ל.

בעיקרון כשאנחנו רוצים לשכור רכב בחו"ל, יש לנו מספר אופציות. אופציה ראשונה היא לפנות אל סוכנות השכרת רכב בחו"ל, אנחנו נוכל למצוא מגוון סוכנויות בשדה התעופה ונשכור מהן רכב. אופציה שנייה שנחשבת גם לפופולארית ביותר בקרב ישראלים, היא לפנות לסוכנות בישראל שעובדת עם סוכנות השכרת רכב בחו"ל, לבצע אצלה את ההזמנה והרכב יחכה לנו בשדה התעופה או בכל מקום אחר שנבחר. כך אנחנו מסודרים עוד לפני שאנחנו ממריאים אל יעדנו. אופציה נוספת היא לעשות את ההזמנה באמצעות סוכנות הנסיעות שלנו (אפשרי גם במקרים של חבילות נופש לימים בודדים), אז הסוכן מסדר לנו הכל והרכב יחכה לנו בשדה התעופה או במלון.

מדוע השכרת רכב בחו"ל היא דבר פופולארי והאם זה משתלם לנו

ישנן סיבות מגוונות מדוע השכרת רכב בחו"ל הן מאוד פופולאריות. ראשית, הן הופכות את השהייה להרבה יותר פשוטה ונוחה, במקום להסתמך על תחבורה ציבורית, כל מה שצריך זה להחליט לאן נוסעים, לקחת את הרכב ולנסוע. שנית, באמצעות רכב שכור ניתן להגיע למקומות שבאופן רגיל, גם באמצעות תחבורה ציבורית לא ניתן להגיע, בוודאי לא באופן ישיר. שלוש, אין מגבלה של זמן, אפשר לנסוע ביום, בלילה, מתי שרק רוצים, ארבע, זה מאפשר להרחיב את הטיול למקומות שונים בלי לחשוש מעיכובים או טעויות בבחירה.

כעת השאלה, האם זה משתלם מבחינה כלכלית. לכאורה, השכרת רכב יכולה לייקר את הטיול, הרי צריך לשלם על הרכב, צריך לשלם ביטוח, יש לשלם על דלק ובמקרים מסוימים גם על חנייה. זאת בזמן שבתחבורה ציבורית צריך לשלם רק על הכרטיס.

אך זה לא בהכרח מדויק, בשני המקרים. כשאנחנו שוכרים רכב, אנחנו יכולים להסתמך על חניות שלא עולות כסף, וכן אנחנו יכולים לחסוך עלויות של שהות במלון באמצעות נסיעות ליליות. שלא נדבר על זה, שבעלות טנק דלק, אנחנו יכולים לבצע מספר רב של נסיעות, הרבה יותר מזה שנוכל לעשות באותה עלות בתחבורה ציבורית.

כשאנחנו משתמשים בתחבורה ציבורית, עלינו לקחת בחשבון את הזמן הנלווה לנסיעה שאנחנו מבזבזים וכן את העלויות (מונית לתחנת רכבת, אוכל וכדומה). כל אלה הופכים את האפשרות של השכרת רכב בחו"ל להרבה יותר אטרקטיבי מאשר שימוש בתחבורה ציבורית על סוגיה השונים.