עבור רבים, שמעוניינים לחקור את הים מעל הגלים, גלישת סאפ נראית כמו התחלה מבטיחה, ההדרכה ההדרגתית, שנעשית בקבוצות, הקצב המתון, וההסתייעות בגלשן רחב יחסית מגלשן רגיל מקנה ביטחון רב לרבים. גלישת סאפ- איך לעשות זאת נכון. טיפים והמלצות.

הטיפ הראשון

יש חשיבות רבה לבחירת הגלשן והמשוט הנכון. גלישת סאפ היא ספורט המבוסס על הקורדינציה, היציבות ושימוש נכון בטכניקת הגלישה. כל אלה יתקבלו בקלות יחסית, ויקלו עליכם את תהליך הלמידה בזכות בחירה נכונה של כלי הגלישה שלכם, משוט וגלשן. היוועצו עם מדריך מקצועי, ונסו מספר סוגים ודגמים, שאיתם תרגישו נח לצאת אל הים. וככלל, בחרו ציוד, שמתאים לממדים שלכם.

הטיפ השני- לא למהר לרכוש את הציוד.

לקחתם מספר שיעורים בגלישת סאפ, וכבר קיבלתם מוזג, איך לתפעל את הציוד, רכשתם ביטחון וקורדינציה, ואתם מרגישים חופשיים לחקור את המרחבים בעצמכם? נהדר ! אבל חכו, אל תמהרו לרכוש ציוד, בקרו במועדון מועדף, ושכרו ממנו ציוד, נסו להתאהב בים, לשפר את הטכניקה, ולראות אם עדיין הציוד, שבחרתם רלוונטי אליכם, כאשר אתם נמצאים ברמת מתקדמים. בארץ ישנם מועדוני גלישת סאפ רבים, אשר מספקים עבורכם את הציוד המתאים במקום ובזמן הנכון.

הטיפ השלישי- שאפו לקצב מהיר

אחת המחוזקות המרכזיות בגלישת סאפ היא היכולת לפתח יציבות גופנית הקורדינציה טובה. ניתן לעשות זאת רק כאשר אתם "רצים על המים" ובמילים אחרות, חותרים בקצב מהיר. כאשר אתם חותרים בקצב מהיר הגלשן שלכם מתייצב, ואתם יכולים "לסדר" את היציבה שלכם, וללמד את שרירי הגוף שלכם לשמור עליה לאורך זמן.

הטיפ הרביעי: הים הוא של כולם

גלישת סאפ היא ספורט פופולארי מאוד, ולו רק בשל הנגישות שלו לקשת רחבה באוכלוסייה, הוא מתאים לכל הגילאים, וקל מאוד ללמוד אותו, קל גם מאוד לצבור בו ביטחון בזכות הגלשן הגדול. ובכל זאת, גלשני סאפ הם לא גלשני גלים, נסו לגלוש רק לצד גולשי סאפ אחרים, כבדו את חוקי הספורט ואת המרחב של העוסקים האחרים בענף.

הטיפ החמישי: רוצים לתפוס גל? תכוונו למטרה

פעמים רבות, גולשים מתחילים בגלישת סאפ מאמינים, שהם יתפסו גל, אם יחתרו הצידה. זוהי כמובן טכניקה שגויה, שגורמת להם לפספס את הגל. כאשר אתם רוצים לתפוס גל גדול, פשוט היכנסו בו במהירות, זכרו, שככל, שאתם מהירים יותר, גם הגלשן שלכם יציב יותר.

לסיכום, גלישת סאפ היא ספורט ימי פופולארי ביותר, שתופס תאוצה בשנים האחרונות. הקפידו לבחור את הציוד הנכון, אל תמהרו לרכוש ציוד, כי ככל שתתקדמו ברמה המקצועית, כך תמצאו את עצמכם נוטים להקטין את גודל הגלשן, שאפו לקצב מהיר, כי כך תוכלו לתרגל את היציבה שלכם, וזכרו שהים הוא של כולם!