אמסטרדם היא מערי התיירות המובילות בעולם ורבים מגיעים אליה רק בשביל השופינג. מתכננים לנחות בעיר התעלות ולא יודעים איפה לעשות קניות? הנה כמה הצעות מיוחדות

אמסטרדם אמנם לא נתפסת בקרב אנשי אופנה כבירת שופינג עולמית, אבל זה לא אומר שאין לה מה להציע לחובבי הז'אנר. העיר שהפכה בשנים האחרונות למוקד עלייה לרגל עבור תיירים מכל רחבי הגלובוס ממשיכה להתעדכן ולהתפתח ולכן יש בה המון מתחמי שופינג מעניינים. כיום כבר אפשר להזמין טיסות לאמסטרדם רק בגלל הסיבה הזאת ולהסתובב בעיר ובאזור לחוויית קניות יוצאת דופן.

בין הכיכר לקניון: איפה מתחילים את השופינג?

את השופינג כדאי להתחיל עם האתרים הנגישים שנמצאים ליד תחנת הרכבת ובתי המלון של כיכר דאם. אפשר להסתובב ברובע דאם שעות ארוכות ולראות מקרוב את טבורה של העיר, כמו גם לשלב בין חנויות אופנה, בוטיקים, מסעדות, בתי קפה ומדרחובים עמוסים כל טוב. ברחוב דאמרק (Damark) תמצאו את בתי הכלבו הגדולים ותוכלו לסמן וי על חלק ניכר מרשימת הקניות.

אם אתם מגיעים לאמסטרדם בחורף וחוששים מתנאי מזג האוויר, תוכלו להקדיש יום שלם לשופינג בבתי כלבו סגורים. אפשר לעשות זאת בכלבו דה ביאנקורף היוקרתי שנמצא בפינת הכיכר ויארח אתכם עם מסעדה בעלת תצפית נהדרת על העיר, או בקניון מאגנה פלאזה שבו שלושה מפלסים עם המון חנויות הלבשה אקסקלוסיביות. חוץ מזה, המבנה שבו שוכן הקניון נחשב לאחד היפים באמסטרדם ושווה ביקור גם בלי קשר לקניות.

הרבעים שישאירו אתכם עם טעם של עוד

כמובן שלא כדאי לוותר על סיור ברחובות אמסטרדם ועל שאיפה לריאות של האווירה המיוחדת בעיר. כדאי להגיע לרובע מאנטפליין (Muntplein) שמשמש מבקרים ותיירים למטרות שופינג ולראות אטרקציות מעניינות עם חנויות שוות. ברובע הזה הדגש צריך להיות על חנויות מותגים בינלאומיים או לחילופין על חנויות הולנדיות של מקומיים. בנוסף, יש ב"רובע המנטה" מחסני הנעלה בסגנון אאוטלט, חנויות מוזיקה ובוטיקים של ספרים וכלי בית.

עוד אזור מעניין שיחשוף אתכם לשינויים שעוברים על אמסטרדם כעיר תיירות ומגורים נקרא יורדאן. הרובע עצמו נהנה היום ממעמד של אזור מטופח ויוקרתי, אך עד לפני מספר שנים גרו בו אנשים ממעמד הפועלים. פרויקט של העירייה הפך את האזור למוקד משיכה וטיול בו הוא הזדמנות לראות גלריות, חצרות, מבנים היסטוריים ומוזיאונים שבדרך כלל עוברים מתחת לרדאר.

חוץ מזה, באזור יורדאן נמצא שוק נורדמארקט שבו הדוכנים מציעים בעיקר פיצ'יפקס מקוריים במחירים זולים. שם תוכלו לקנות חולצות, מכנסיים, מעילים ונעליים בסגנון אירופאי ולרענן את המלתחה שלכם. בחלק מהימים מציעים חלק מהדוכנים ממכר של פירות וירקות אורגניים וסביר להניח שהמוכרים תמיד ישמחו לספר לכם על ההיסטוריה של המקום. השוק פתוח בימי שני בשעות 09:00-13:00 וביום שבת בשעות 09:00-17:00.