סרטי תלת מימד הם הצעקה האחרונה בטכנולוגיה הקולנועית. סרטי אנימציה תלת מימדית גורמים לצפייה של תחושה של עומק, להבדיל לסרטי דו-מימד אשר בהם יש רק אורך ורוחב, בסרטי תלת מימד ישנה חוויה גם של חדות. בשביל לראות את סרטי התלת מימד יש צורך במצלמה יקרה לצילום, מקרן מיוחד להקרנת הסרט ואף למשקפי תלת מימד בקרב הצופים על מנת שיוכלו לצפות בכל הממדים של הסרט.
סרט הקולנוע הראשון שלקח את תלת המימד לצעד הבא, והפך אותו לחוויה בקרב צופי הקולנוע, היה הסרט אוואטר אשר יצא בשנת 2010 לאקרנים. הסרט זכה להצלחה מסחררת, והסרט זכה להמון צפיות, זאת בזכות ג יימס קמרון והשימוש בטכנולוגיה החדישה.

מאז 2009, סרטים חדשים רבים אשר יוצאים לקולנוע, זוכים גם לגירסא תלת מיימדית. למשל, עליסה בארץ הפלאות שודדי האיים הקאריבים ורובוטריקים, ועוד סרטים רבים. מאז 2010 כל סרט נורמלי, ובעיקר סרטים חדשים שמעוניינים לשבור את השיאים בקופות, מופקים בגירסת תלת מימד לטובת חווית צפייה ללא פשרות ועמוקה יותר עבור הצופה.

במהלך שנת 2012 יצאו סרטי תלת מימד חדשים רבים, ולעיתים אפילו סרטים אהובים ישנים ואיכותיים, הוציאו גירסה חדשה בתלת מימד. לדוגמא, הסרט טיטאניק אשר יצא במקור בשנות השמונים, יצא השנה בגירסה חדשה בתלת מימד. הסרט חווה הצלחה באקרנים מכיוון שכבר בשנות השמונים היה אהוד מאוד בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. גירסת התלת מימד הביאה את אותה אוכלוסיה שאהבו אותו במקור, שכיום הם אינם ילדים, לבוא ולהנות שוב מצפיה בסרט, הפעם יחד עם הילדים הצעירים.

אחד מבין כל סרטי הקלנוע ובכלל סרטים חדשים שיצאו בתלת מימד לדוגמא הסרט הדרדסים. הסרט הינו עיבוד קולנועי לסדרת הילדים המדוברת. הסרט הינו בתלת מימד, מה שנותן חווית חדות והנאה מירבית יותר מהסרט. גרגמל הרשע רודף אחרי הדרדסים מחוץ לכפרם, והדרדסים נפולים מעולמם הקסום שלהם אל העיר ניו יורק בעולם האמיתי. כעת הדרדסים הסתבכו בצרות ועליהם למצוא דרך לחזור לעולם הקסום.
בטוח שיותר כיף לראות סרטים חדשים מ שנת 2010 עם משקפי תלת מימד, ולראות את הסרט לעומקו…