פליירים הם מוצר דפוס שכיח שמשמש חברות ועסקים רבים לפרסום ושיווק. כמעט כל בעל עסק מכיר את שיטת הפרסום הותיקה באמצעות הדפסת פליירים, ורבים מהם חוזרים משתמשים בה בצורה חוזרת במשך שנים רבות, אך מעטים בעלי העסקים שחושבים לעומק האם הפרסום שלהם הוא יעיל באמת, מה הם יכלו לעשות על מנת לייעל את הפרסום בפליירים עד למקסימום תוצאות, ולהביא יותר לקוחות שיפנו אליהם כתוצאה מחלוקה של פליירים מודפסים.

רוב בעלי העסקים פונים אל בית הדפוס, מתקתקים את שלב העיצוב הגרפי כמה שיותר מהר ולא חושבים לרגע האם אותו עיצוב גרפי עושה את המקסימום האפשרי עבור הפרסום. ברגע שהעיצוב נראה להם בסדר, הם ממהרים לאשר ולהוציא את הפליירים להדפסה, כדי שאלו יגיעו כמה שיותר מהר לרחובות ולתיבות הדואר של קהל היעד שלהם. ואמנם, אין זהו הדבר הנכון לעשות. עיצוב גרפי של פליירים לא צריך רק להראות יפה, אלא להבנות באופן נכון, כזה שיציג את הרעיון הפרסומי שלכם בצורה הטובה ביותר, כזאת שתעניין כמה שיותר לקוחות, תסקרן אותם לקרוא את ההצעה שלכם ולגרום להם להתקשר. העיצוב צריך להתאים לקהל יעד רחב ככל הניתן, כדי להגדיל את הפוטנציאל השיווקי של הפליירים.

פליירים מורכבים ממספר אלמנטים, ביניהם התוכן השיווקי, אותם מילים וטקסטים שתבחרו להדפיס על גבי הפליירים, ואת העיצוב הגרפי שיכלול תמונות, איורים, גרפים, קישוטים וכו'. העיצוב הגרפי הכולל אמור להציג את התוכן השיווקי באופן הברור ביותר, לחלק את כל הטקסטים בצורה שתקל על האדם שקורא את הפלייר, להדגיש את הנקודות החזקות ביותר, אלו שימכרו את המוצר או השירות שלכם בצורה הטובה ביותר, אותם נקודות שמייחדות את בית העסק שלכם מהמתחרים ויגרמו ללקוח לפנות דווקא אליכם לקבלת אותו השירות.

תוכן הפליירים חייב להיות ברור, קצר וקולע. אסור להעמיס בפרטים מיותרים שסתם יצרו עומס, ומצד שני אסור לשכוח לכלול היבטים חשובים בפרסום, אלו שמציגים את בית העסק באופן אמין ומקצועי, כזה ששווה לפנות אליו. חלוקת התוכן שיוצר על גבי פליירים מודפסים חייב להתבצע באופן מחושב, כזה שיאפשר ללקוח לקלוט באופן מיידי את המסר הכללי שלכם, למשל על ידי הדגשת הכותרת ובחירה בכותרת מעניינת ומסקרנת שתגרום ללקוח להמשיך לקרוא, ולחלק את שאר המידע באופן ברור וקל לקריאה, עם כותרות משנה, חלוקה לפסקאות קצרות ותמצות מקסימאלי של הרעיון. זהו, פליירים פרסומיים הם לא עלוני מידע, על הטקסט לשכנע את הלקוח לבצע פעולה – לפנות אליכם טלפונית, לגשת לחנות, להיכנס לאתר האינטרנט וכו'. אל תרחיבו יותר מדיי אלא התמקדו ברעיון אחד או במספר רעיונות פרסומיים שיהפכו את הפרסום שלכם לממוקד וייעל עד למקסימום את התוצאות שתפיקו כתוצאה מהדפסת פליירים.