האינטרנט, כערוץ תקשורת מרכזי, הביא לעולם מגוון רחב של אתרים, בלוגים, רשתות חברתיות, דפי נחיתה, פתרונות בידור וכמובן דיוור אלקטרוני. לאחר שמרבית הציבור נואש מדואר הזבל שהיה מגיע בהמוניו דרך הדואר האלקטרוני, פותח אמצעי אלגנטי, נעים, איכותי ומזמין להעברת תכנים בעל נופך המותאם אישית למקבל. זהו הניוזלטר, כמובן.

לכל אחד ניוזלטר משלו

בתחילה היו אותם עיתונים קצרים או מגזינים מקוונים דלים למדי ולא מושכים במיוחד. אך עם הזמן הם הפכו לעולם מלא של תוכן, צבעוניות, מסרים וגם הצעות שיווקיות. ניתן לחלק את הניוזלטרים לסוגים שונים או לקטגוריות שונות, בהתאם לצרכיו של היוזם, השולח. סוגים נפוצים יהיו למשל:

  • ניוזלטרים של חדשות כלליות או מקומיות, עם דגש על פוליטיקה, חברה. מסרים כאלה יכולים להגיע למשל ממערכות העיתונים הגדולים או מאת בלוגרים ועיתונאים פרטיים.
  • עדכונים מקצועיים לפי תחומים – לרואי חשבון, לעורכי דין, לטכנאים. אלה מסרים שיכולים להגיע מאיגודים מקצועיים, מחברות מסחריות.
  • עדכונים לבעלי עניין משותף או תחביב משותף. ישנם ניוזלטרים למשל של אספני בולים או מטבעות, פרסומי של חובבי ספורט, לחובבי משחקי קופסא וכדומה.
  • ניוזלטרים לטובת העברת מסרים טכנולוגיים – לצרכים עסקיים, לצורך עדכון מקצועי, לחובבי גדג’טים.

למותר לציין כי יש המסווגים קטגוריות של ניוזלטרים על פי עיצובם. יש כאלה המעוצבים בצורה של מגזין, בדומה לשבועונים או ירחונים מקובלים. ישנם כאלה מעוצבים באופן הדומה לפרסומת מצולמת, עם דגש על צילום מרהיב ומסרים קצרים וקליטים. יש כאלה המעוצבים בצורה של מדריכים, הבאים לספר ולהדגים כיצד מבצעים דבר מה – איך אופים עוגה, כיצד בונים דגמי מטוסים, איך בונים אתרי אינטרנט וכיוצא בזה. כשאנו בונים ומעצבים את הניוזלטר שלנו, חשוב שנתמקד בקהל היעד ונתאים אותו במיוחד אליו. על ידי כך, נגדיל את אחוזי הפתיחה של אותו הניוזלטר שכן, זהו דבר מבורך.

מטרותיהם של עלוני המידע  

מהו המשותף בין כל הפרסומים הללו המגיעים לגולשים שנרשמו? ככלל, כל ניוזלטר (שניתן לקרוא לו גם עלון מידע) נועד להשיג מטרה ארוכת טווח ולרוב גם מטרות קצרות טווח. זה נכון לכל סוגי הניוזלטרים. המטרה ארוכת הטווח הינה ליצור עניין לאורך זמן אצל המקבל. המטרה תהיה בדרך כלל לשמר לקוחות קיימים, לעודד נאמנות למותג, לחברה או לשירות הניתן על ידי גוף מסחרי או עסקי ולעיתים גם גוף מוסדי ואף מלכ”ר. מטרה נוספת, קצרת טווח, תהיה הנעתו של לקוח או מקבל המסר – לפעולה. לפעמים הפעולה תהיה היענות למבצע התרמה (כאשר מדובר בניוזלטר על עמותה). לעיתים ההנעה לפעולה תהיה הקלקה על חנות מקוונת לביצוע רכישה. לפעמים ההנעה תהיה באמצעות מתן קופון הנחה או שובר קניה או מעבר לעמוד הבית באתר זה או אחר. אנו מקווים שלקחתם מידע מהימן מן הכתוב כיוון שזאת היתה המטרה. אנו מאחלים לכם הצלחה בעסקים!