כפי שאנחנו יודעים, עובדי מדינה שאינם עובדי קבלן, מקבלים תנאי העסקה מאוד טובים במקרים שונים. תנאים אלו לא באים בהכרח במשכורת, למרות שישנם לא מעט מקרים שגם שם זה בא לידי, אלא יותר בתנאים סוציאליים ותנאים מסביב, כאלה שיכולים לחסוך עבורם לא מעט כסף ולהקל עליהם בצורות שונות.

ישנן שתי סיבות שהמדינה מספקת תנאים טובים לעובדי מדינה, הראשונה היא, העובדים זוכים להגנה של וועדים חזקים שפועלים למענם, והשנייה, שהמדינה רוצה לעודד במקרים מסוים תעסוקה בשירות הציבורי, בפרט של אנשים איכותיים, ולשם כך היא מוכנה גם לשלם לא מעט, בין אם בשכר ובין אם זה בתנאים שונים.

דוגמא טובה לכך אנחנו יכולים לראות בהקשר של ביטוח רכב עובדי מדינה. כל אחד אשר מחזיק רכב, כידוע, צריך לעשות שלושה סוגי ביטוחים, חובה, מקיף וצד ג’. בעוד שעלות ביטוח חובה נקבעת על פי פרמטרים שונים, במקרה של ביטוח מקיף וצד ג’, מדובר על ביטוחים יותר גמישים עם עלויות משתנות, בהתאם לסוג הרכב, ותק והיסטוריה של הנהג, וכן על פי התוכנית שהוא בוחר.

ביטוח רכב עובדי מדינה היא אופציה שכל מי שעובד בשירות הציבורי, יכול ליהנות ממנה מבלי לשלם הוצאות גבוהות, כמו במקרים של ביטוחי רכב פרטיים.

כיצד נוצר ביטוח רכב לעובדי מדינה

העיקרון הוא מאוד פשוט ומזכיר במובנים רבים, מה שמתרחש בתחומי ביטוח אחרים, כולל סיעודי, בריאות וכדומה, וכן בתחומים אחרים שאינם קשורים לעולם הביטוח.

המדינה מוציאה מכרז אשר מיועדות לחברות הביטוח השונות וכל אחד מהן מציעה למדינה את תוכנית הביטוח שלה עבור העובדים. בסופו של המדינה מחליטה מי מבין החברות סיפקה את התוכנית הטובה ביותר בעלות שהמדינה מוכנה לעמוד בה.

צריך להדגיש, על פי ההסכם שיש למדינה עם חברות הביטוח, הרי שיש מספר חברות שזוכות במכרז, בהתאם לסוג הרכב. כיום החברות שיכולות להציע ביטוח רכב לעובדי מדינה, הן חברות כלל, שירביט והראל. לכל חברה יש קבוצה של כלי רכב, עבורם היא יכולה להציע את הביטוח. כמובן שזה יכול להשתנות עם הזמן, בהתאם למכרז ולדרישות המדינה.

מה כולל ביטוח רכב עבור עובדי מדינה

הביטוח מחולק לשני חלקים. יש ביטוח שמיועד לנהגים מעל גיל 24 ויש ביטוח שמיועד לנהגים מעל גיל 21 (תוספת של 10 אחוז לפרמיה). ברמת העיקרון, הביטוח כולל השתתפות עצמית למוסכי הסדר והשתתפות מעט גבוהה יותר לטיפול במוסכים אחרים. הסכומים משתנים בהתאם לסוג הרכב ולאופי הנזק ברכב והטיפול שיש לבצע בו.

צריך להדגיש עוד, שהביטוח פועל מעט שונה כשמדובר ברכבים ישנים, קרי כאלה שנוצרו לפי 1996.

היתרון של עובדי מדינה בביטוח כזה, נובע הן במחיר הנמוך שהם משלמים ביחס לביטוחים רגילים, והן בעובדה שהם מקבלים תנאים הרבה יותר טובים. לחברות הביטוח זה משתלם, מאחר והם נהנים מ”פול” של לקוחות שעובדים איתם. במצב הפוך, ייתכן ועובדי המדינה היו פונים לחברות אחרות לבטח את הרכב שלהם אצלן. בזכות ההסדר עם המדינה, החברות נהנות מקבוצת לקוחות גדולה, והעובדים נהנים מביטוחים איכותיים בתנאים משופרים ביחס לתנאי השוק.