פיתוח תוכנה הפך לאחד המקצועות הכי מבוקשים בשוק בגלל שורה ארוכה של סיבות וגורמים. בשורה התחתונה, הביקוש למפתחים גבוה בעשרות אחוזים בהשוואה לשנים קודמות וכל מי שיש לו רקע וידע בתחום חייב לנצל זאת כדי להיות מתוגמל כספית

תוכנות מחשב נמצאות מסביבנו במשך 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. עם זאת, רק מעטים עוצרים לחשוב מי עומד מאחורי התוכנות או אילו משאבים אנושיים מושקעים בפיתוח שלהן. מי שעושה זאת מגלה שמדובר על אחד התחומים הכי מבוקשים בעולם. אם בעבר נהגו חברות הייטק להעסיק רק מחלקה מצומצמת של פיתוח, הרי שכעת מדובר על נושאי הדגל של העולם הטכנולוגי.

יש הרבה סיבות שיכולות להסביר מדוע מפתחי תוכנה הפכו לכל כך מבוקשים. קודם כל, התוכנות הן הבסיס של כל מחשב, טלפון חכם ומכשיר טכנולוגי. התוכנה היא הדרך היחידה להפעיל את החומרה ולנצל את היכולות שלה. התפקיד של המפתח הוא למצוא את הקוד המתאים עבור התוכנה ולהפוך אותה לכלי יישומי.

שנית, יש סוגים שונים של תוכנות ולכל אחת מהן מאפיינים אחרים. כתוצאה מכך חלה עלייה בביקוש למפתחי תוכנה שמתמחים במערכות הפעלה כמו אנדרואיד ו-iOS, פול סטק ועוד. כל חברה תרה אחר המפתחים הכי טובים שמכירים את הפלטפורמות הללו ומסוגלים להעניק לה יתרון. החברות משקיעות בגיוס של מפתחים מוכשרים, ומקפידות להמשיך לעדכן אותם בהתפתחויות האחרונות בתחום הרלוונטי.

מה משמעות הביקוש עבורכם כעובדים עם רקע וידע?

עובדים שמגיעים לענף התוכנה עם רקע וידע זוכים למעמד מיוחד. הם יכולים להרשות לעצמם לסנן בין מעסיקים, למצוא את המשרה שהכי מתאימה להם ולהציב דרישות שכר ותנאים מסוימים. אם עברתם למשל קורס פיתוח תוכנה ואתם מציעים את עצמכם על בסיס ידע וניסיון של מספר שנים, סביר להניח שתוכלו לנצל את הביקוש כדי לדאוג לקריירה מתגלמת.

הבעיה היא שיש לא מעט צעירים וצעירות עם אוריינטציה טכנולוגית גבוהה אך ללא הסמכה רשמית. בניגוד למה שנהוג לחשוב, גישה למחשבים לא מספיקה כדי להשתלב בענף התוכנה ולקבל את משרת החלומות. תמיד נדרשת הסמכה מקצועית שכוללת בתוכה שיעורים פרונטאליים, התנסות מעשית, מפגשים עם מרצים, מבחנים, עבודות ועוד. אין סיבה לחפש קיצורי דרך וכדאי לנסות להפוך בכל רגע נתון את הידע הקיים לכלי שאותו ניתן להציג בפני המעסיקים כדי לקבל שכר גבוה.

חשוב גם לזכור שהביקוש למפתחי תוכנה גורם לתחרות בין המועמדים עצמם. מאות בוגרי קורסים במחשבים נפלטים מדי שונה לשוק התעסוקה, ולא כולם מקבלים את ההזדמנות שמגיעה להם. הדרך לפתור את הבעיה הזו היא למצוא קורס מעודכן ולהשקיע בו. כך ניתן ליהנות בטווח הקצר מהסמכה מלאה ורלוונטית, ובטווח הארוך למצוא גם משרה אטרקטיבית עם אופק לפיתוח אישי ומקצועי.