החידוש האחרון – העדפת אתרים מותאם למובייל

המאה ה-21 הביאה עימה פיתוחים טכנולוגיים רבים ואין כל ספק שמהפכת המובייל היא אחת החשובות ביותר. אתרים רבים שנוצרו ככל שרשת האינטרנט תפסה תאוצה נדרשים היום לשנות את תוכנם, עיצובם ועוד, בכדי להתאים למגוון אפשרויות הגלישה וריבוי המכשירים ובעיקר – טלפונים חכמים וטאבלטים. לכן, זה לא מפתיע שענקית הרשת “גוגל” משנה את האלגוריתמים שלה ונותנת יתרון לאתרים שביצעו את האדפטציה למכשירים הניידים. זאת אומרת שעכשיו אתרים אשר ביצעו את ההתאמה יוקפצו בעשרות אחוזים מעלה באלגוריתם החיפוש של ענקית המדיה. לא זאת אלא שגוגל הודיעה כי בכוונתה להוציא תוסף מיוחד אשר יעדכן את הגולש כאשר הוא מחפש אתרים בנושא מסוים האם האתר מותאם לגלישה במובייל או לא.

התאמה מאתר אינטרנט למובייל

היום צרכני אינטרנט רבים גולשים לאתרים השונים דרך מכשירים ניידים חכמים. התאמת אתר אינטרנטי רגיל לגרסת מובייל, או במילים אחרות יצירת “אתר רספונסיבי”, משמעותה יצירת עיצוב מיוחד המשתנה באופן אוטומטי בהתאם לרזולוציות המכשיר ממנו נכנסים, או בהתאם לגודל של הדפדפן. בדרך זו הגודל משתנה, מיקום האלמנטים באתר ועוד. המשתמש הסלולארי גולש בנוחות ובפשטות בכל מכשיר נייד במקום לנסות לגלול מידע רב, להגדיל או להקטין טקסטים מעוותים. מפתחי האתר בונים עיצובים שונים אשר יתאימו לרזולוציות שונות – כך לדוגמא במסך של ארבעה אינץ’ יכולות להופיע כותרות האתר בלבד לעומת מסך של שישה אינצ’ים שם יופיעו לצד הכותרות תמונות, משום שגודל המסך מאפשר זאת.

חשיבות בניית עיצוב תואם סלולר

אם כן, גוגל יצאה בהודעה מרעישה שבחודש הקרוב תתחיל להודיע לצרכנים שלה האם אתרים ברשימת החיפוש שלהם (בכל נושא שבעולם, כמובן), תואמים סלולר. משמעות הדבר שמערכת גוגל מאתרת דפים מתוך אתר ספציפי, בודקת האם הדפים שמצאה מכילים שגיאות שמתרחשות בשימוש באמצעות מכשירים ניידים, ומאבחנת האם שגיאות אלה קריטיות להמשך השימוש ולחוויית הצריכה. במידה וכן, גוגל לא תעניק לאתר את התווית “ידידותי לנייד” ובהתאם הדפים ידורגו נמוך בעשרות אחוזים בעמודי החיפוש מאשר הידידותיים לנייד.

אז מה צריך לעשות?

העדכון החדש יטרוף את הקלפים ברשת האינטרנטית. אמנם העיסוק בהתאמת אתרים לגלישה סלולארית באים להקל על הגולשים ברחבי העולם, אך זה כמובן דורש היערכות רצינית של בעלי האתרים ודורשת מהם לבצע שינויים והתאמות שאולי אחרת לא היו מבצעים. בעקבות ההודעה, כדאיות יצירת אתרים “רספונסיביים” כמובן נהייתה חשובה מאי פעם. מלבד הענקת חווית גלישה נוחה יותר למשתמשים, הדבר חשוב מכיוון שקידום האתר הפרטי של כל אחד עומד בסכנה. זאת משום העובדה שאתרים אשר לא תוצג לידם כתובית של “Mobile-Friendly” ככל הנראה יקבלו פחות הקלקות, כלומר כניסות. סיבות אלה, בנוסף לעובדה שישראל מככבת בטבלת העולם באחוזי הגולשים הסלולאריים, חיוני ומומלץ לבצע התאמה שכזו לכל אתר.