אחת מהבחינות החשובות ביותר בעולם של שוק ההון, היא הבחינה אשר נקראת בחינה מקצועית א'. בחינה זו מיעודת לכל מי שרוצה להיות עם רישיון לניהול ניירות ערך. בישראל, החוק קובע בעצם, כי בכדי לקבל את הרישיון יש לעמוד בסדרה של בחינות ולימודים, כאשר בעצם הבחינה המסמיכה, היא בחינה מקצועית א'. יש לא מעט אנשים אשר מעוניינים לעבור את הבחינה – בין אם מדובר על אנשים אשר מעוניינים לנהל תיקי השקעות בניירות ערך, או אנשים שמגיעים מתחומים משיקים כמו חשבונאות וסטטיסטיקה, ומעוניינים להתמחות בין השאר גם בניהול של ניירות ערך. אולם, מדובר על בחינה שאיננה קלה כלל, והיא נחשבת מורכבת למדי, ומידי שנה גם מעלים את רמתה. אם כך, כיצד תוכלו להבטיח לעצמכם סיכוי טבו לעבור את הבחינה?

הרשמה לקורס היא צעד מתבקש

מתברר כי אנשים רבים, לפני שהם ניגשים לעבור את בחינת מקצועית א', עושים צעד חכם במיוחד, ובוחרים להירשם לקורס הכנה בתחום. מדובר בעצם על קורס שנותן לכם את כל הידע שאתם זקוקים לו כדי לעבור את הבחינה בהצלחה – ובמקביל, הקורס גם מתמקד במתן כלים ספציפיים להתמודדות עם שיטת הבחינה, כולל מענה על תשובות בלחץ של זמן, מבלי לאבד את הריכוז, וטיפים לחלוקת קשב – וזאת לצד הידע המקצועי הרב שנדרש למעבר.

שימו לב כי לא לכל אחד מומלץ להירשם לקורס הכנה לבחינת מקצועית א'. אם אתם אנשים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם הכלכלה, מומלץ בחום שלא תנסו לקפוץ ישר למים העמוקים של בחינה מקצועית א'. במקום זה, רכשו את היסודות הנדרשים מלכתחילה. הנחת המוצא של מעבירי הקורס, הוא שמדובר על תלמידים שכבר יש להם הכירות עם התחומים של כלכלה, סטטיסטיקה, חשבונאות, ביטוח ועוד. פעמים רבות למשל, בוגרי תואר ראשון באחד התחומים שציינו זה עתה, הם בדיוק האוכלוסיה הקלאסית שמבחינתה הרשמה לקרוס היא צעד חכם. אם אין לכם יותר מידע כללי בתחומים הללו – רצוי שתעברו קודם כל קורסים שיסמיכו אתכם בהיכרות עם המונחים הבסיסיים ביותר – ומשם תוכלו להמשיך לקורס מקצועית א'.

הקורס עצמו הוא ברוב המקרים סימסטריאלי, מדובר על תקופה של כחמישה חודשים בממוצע, במפגשים של פעם בשבוע, כאשר בכל שבוע דנים בנושאים אחרים הקשורים לניהול של ניירות ערך. ⅔ הראשון של הקורס, מוקדש להיכרות עם הנושאים עצמם – ניהול אגרות חוב, קרנות נאמנות, הכירות עם המעו"ף ועוד. השליש האחרון, מוקדש אך ורק להכנות למבחן עצמו – סימולציות של מבחנים, שלאחריהם תקבלו משוב מקיף, ותבינו היכן עליכם להשתפר.

אחוזי המעבר הם גבוהים

למותר לציין, כי אנשים שנרשמים לקורסי ההכנה למקצועית א', מגלים כי הסיכוי שלהם לעבור את הבחינה עולה פלאים. למעשה, ללא הקורס – המעבר נחשב לכמעט בלתי אפשרי. אם כך, השקיעו את הזמן הנדרש, לימדו ברצינות – ותוכלו להתחיל