ניהול עסק עצמאי מורכב משורה בלתי נגמרת של משימות, ומי שנמצא בתחילת הדרך בוודאי יודע עד כמה קשה זה לכהן בכמה תפקידים במקביל. מעבר להיותכם המייסדים ומנהלי החברה או העסק החדש אתם נדרשים להפגין גם כישורים פיננסיים, לנהל את מערך החשבונות, להקים אתר אינטרנט ולהוביל מערך שיווק, כל זאת בזמן שאתם מזמינים מלאים, שומרים על קשר עם הלקוחות, מפיקים הזמנות עבודה וקבלות וגם מנתחים את הביצועים שלכם עצמכם. בין כל המשימות הללו סביר להניח שאתם מתקשים לעצור, לבדוק את השטח ולהבין איך מתנהל העסק, איך ניתן לשפר את תפקודו ובעיקר מה חסר כדי שתוכלו להגדיל עוד קצת את ההכנסות ואולי לגייס עובד שיעזור לכם בשליטה על העסק המצליח שבידכם.

מערכת ניהול חשבונות

אחד הכלים המשמעותיים ביותר שעומד לרשותכם הוא הכלי של מערכת ניהול חשבונות. מערכות שונות מוצעות כיום לעסקים והן פורשות בפניכם את כל הידע העסקי שאתם זקוקים לו. עם מערכות מתקדמות מהסוג הזה תוכלו לדעת בכל רגע נתון מה מצב ההכנסות שלכם, מה גובה ההוצאות, איזה מוצר היה האטרקטיבי ביותר וכמה תצטרכו לשלם לרשויות המס בסוף התהליך המייגע הזה. מערכות כמו זום לעסקים יכולות להקל עליכם משמעותית, ובמקום שתפיקו חשבוניות וקבלות בפנקס ותחשבו את ההכנסות, ההוצאות ותשלומי המס שלכם עם מחשבון (או עם חשבונייה עתיקה) תוכלו בלחיצת כפתור לראות כל מידע שתרצו, בכל חתך, לכל פרק זמן ולכל מוצר ושירות. אין יותר פשוט מזה.

החשיבות של ניהול חשבונות תקין

לניהול חשבונות מסודר ותקין יש שני יתרונות עיקריים. ראשית, זהו הכלי הטוב ביותר שעומד לרשותכם כדי לנתח את הפעילות העסקית שלכם וכדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם מתנהלים כמו שצריך, ללא הפתעות. כך תהיו תמיד עם היד על הדופק ותהיו ערוכים לקראת תקופות שפל וגם לקראת תקופות שיא. שנית, מערכת ניהול חשבונות מסודרת תאפשר לכם לנהל טוב יותר את הקשר מול רשויות המס השונות. חישוב תשלום המס השנתי שלכם, תשלומים תקופתיים למע”מ והפרשות לביטוחים שונים לרבות ביטוח לאומי וקרנות פנסיה – כל אלה פשוטים ונוחים יותר כשאתם שולטים במספרים ובעיקר כשאתם יכולים, בלחיצת כפתור, לחשוב כל סכום שיידרש מכם. אם עד היום התמודדתם עם קנסות ועם טפסים אינסופיים משום שלא ידעתם איך לחשב את תשלומי המס שלכם, עם מערכת ידידותית ופשוטה יהיה לכם הרבה יותר קל ובעיקר הרבה יותר יעיל.