כל עסקת קניה ומכירה של זהב דורשת הבנה של מחיר הזהב. חישוב מחיר זה מורכב מכל מיני פרמטרים. בעוד שסחורה הנמכרת בקמעונות התמחור נעשה בחנות בגבולות סדורים המכסים את עלות הסחורה כולל השילוח כפי שמגיע מהיצרן, הרי שמחירי הזהב מחושבים אחרת – יש פה עסקה, או עסקאות, עם סוחרים בודדים ובעלי עסקים לקניה וממכר זהב, ומרכיבי המחיר והערך משתנים במו"מ התלוי במספר פרמטרים רב.

בפסקאות הבאות תלמדו כמה ערכים חיוניים לעסקאות בזהב, ומה משפיע על ערך ומחיר הזהב. חישוב מחיר הזהב שלכם יכריע כמה כסף תקבלו ממכירתו (או מכמה כסף תאלצו להיפרד אם תרצו לרכוש זהב ולא במסגרת רכישה בחנות תכשיטים וכיו"ב), ולכן כדאי שתכירו את האלמנטים.

מציאת מחיר הזהב בחישוב גס

בעזרת חישוב במחשבון זהב אונליין ניתן כיום לבחון את ערך מחיר הזהב. חישוב זה הוא לא מדויק לחלוטין אל מאפשר הצצה לטווח מחירים אפשרי (לפי משקל לגרם) מכמה סיבות:

  1. טוהר הזהב – הקונה הנבון ישתמש בכלים הבדוקים ביותר כדי לגלות את טוהר הזהב שמוצע לו למכירה לפני שיקבע את מחירו.
  2. שער הזהב – שער זה משתנה מיום ליום ומפעם לפעם, וכדאי מאוד לשני הצדדים להתעדכן על השער העדכני של מחיר הזהב.
  3. סוג החפץ – מטבעות אספנות, מטילים ועגילים, כולם מזהב, ברמות טוהר שונות ואינם שווים זה לזה בערכם. למשל – הערך הנקוב על מטיל אינו זהה לערך שלו (שלרוב גבוה יותר), שלא לדבר על בוליון מטבע לאספנות והשקעה בזהב, שנקבע גם על פי הערך ההיסטורי שלו, רמת הביקוש וכמה הוא נדיר בשוק.

למחיר הזהב חישוב במחשבון

אם אתם יודעים את טוהר הזהב שלכם, את הקראט של הזהב שלכם (9K, 14k, 18k, 21k, 22k, 24k) אתם מוכנים להזין את הנתון במחשבון הנ"ל. כפי שנאמר, אתם תקבלו טווח מחירים שמושפע בין היתר מהגורמים הנ"ל. מה שחשוב לזכור הוא שהמחשבון הזה זמין ברשת האינטרנט, ולכן אתם לא תלויים במוכר שיספק לכם את מחיר הזהב שאתם אמורים לגבות.

מוכר הזהב אליו תיגשו כדי למכור ולמשכן את הזהב שלכם, יידע לחשב את מחיר הזהב בשבילכם, אך תוכלו לגלות בזמן אמת שקיפות דרך חישוב עצמאי במחשבון למחיר הזהב. חישוב זה ייתן לכם אומדן כללי אך אמין לטווח המחירים שאתם מוכנים לקבל. לקבלת מחיר הזהב חישוב.