כל מי מאיתנו אשר ביקר בשנים האחרונות באחת מרשת חנויות "I digital", או אפילו מי שרק צפה בטלוויזיה בכתבה אודות רשת חנויות אלו, וודאי שם לב למראה הנקי והחלק המאפיין אותן. חנויות אלו לרוב מעוצבות בצורה ברורה ובולטת במיוחד, כאשר הצבע השולט (והיחידי למעשה) של הקירות והריהוט הוא לבן, עיצוב המרחב והריהוט הוא מרווח ומושך את העיין והאווירה הכללית היא של מקום אשר הגיע אלינו ישירות מהעתיד.

ובכן, לא מדובר כמובן ביד המקרה. חנויות "I digital" הן החנויות המורשות של מוצריה של אחת החברות הגדולות והמצליחות בעולם, ענקית הטכנולוגיה והמחשבים – אפל. מי שביקר באחת מחנויות אפל בחו"ל וודאי הבחין בכך שכמעט בכל מקום בעולם בו ניתן למצוא חנות רשמית של אפל, מדובר בחנויות המעוצבות בצורה זהה . אותו קונספט "נקי" אשר שולט בעיצוב חנויות אפל ו I digital אינו מקרי, ועומדת מאחוריו גישה עיצובית/שיווקית/מותגית מובהקת.

הרעיון והמיתוג שמאחורי הקונספט ה"נקי"

העיצוב החלק, נקי ולכאורה פשוט של חנויות I digital ואפל אינו כאמור מקרי או סתמי. למעשה, הוא מייצג גישה עמוקה ורחבה הרבה יותר מכך, בה נוקטת חברת אפל מזה עשרות שנים, גישה אשר באה לכדי ביטוי לא רק בחנויותיה, אלא בראש ובראשונה גם במוצרים עצמם. מוצריה של אפל, ובהם ה"מאק" המפורסם (המחשב האישי של אפל), האייפוד, אייפון וכד', מעוצבים כולם באותה צורה נקייה ופשוטה למראה. זהו אחד המאפיינים המפורסמים והבולטים במיוחד של חברה זו ומוצריה. השימוש במוצר של אפל הינו אינטואיטיבי ופשוט ביותר לתפיסה ביחס לכל מוצר או מותג אחר מעולם הטכנולוגיה.

ייתכן כי גישה עיצובית זו, אשר כאמור באה לכדי ביטוי בראש ובראשונה בעיצוב המוצר עצמו (מערכת ההפעלה של המכשירים), היא עצמה הגורם הראשי והעיקרי אשר הביאו את אפל למעמדה הנוכחי כענקית הטכנולוגיה והמחשבים הגדולה בתחומה בעולם. הנגישות האינטואיטיבית כפי שהיא באה לכדי ביטוי בעיצוב המוצרים הללו הופכים את חווית השימוש לנעימה, מהנה ופשוטה במיוחד, וכאשר מדובר במכשירים מורכבים ועשירים בפונקציות דוגמת מחשב ביתי, נגישות זו חשובה במיוחד.

העברת הקונספט העיצובי במרחב הפיסי שבחנויות הרשת

וחזרה לחנויות I digital ולקונספט ה"נקי" והחלק המאפיין אותן – חברת אפל, המצטיינת במיוחד לא רק בטכנולוגיה, אלא גם בכל הקשור לעיצוב מוצר וחוויית משתמש מהנה ונוחה, בעצם מעבירה ללקוח ולמגוון לקוחות פוטנציאליים את הקונספט העיצובי השולט במוצריה, באמצעות המרחב הפיסי המצוי בחנויותיה. כך, אנו יכולים ממש לראות ולהרגיש במו ידינו את הנוחות והיעילות שמציעה לנו חברה זו במוצריה, כאשר אנו מבקרים באופן פיסי באחת מחנויותיה.

המראה הנקי, הלבן, המרווח והמסודר השולט בעיצוב המוצרים והחנויות גם שולח לנו מסר ישיר אודות איכות המוצרים עצמם – מדובר במוצרים ה"נקיים" כמעט לחלוטין מבאגים ותקלות, במוצרים נוחים לשימוש אשר חוויית השימוש בהם אינה רק אינטואיטיבית ונוחה, היא גם מהנה ומייצגת את העתיד הטכנולוגי כבר בהווה בו אנו נמצאים.

המאמר בחסות סניף I digital בקניון מלחה ירושלים, לכניסה לאתר לחץ כאן.