אפליקציות הן ללא ספק הנושא החם ביותר בעולם הדיגיטל. אנו חיים בעידן בו אפליקציות הפכו למרכיב חשוב בחיינו ונראה כי חברות רבות מעוניינות להימצא בחזית התחום על מנת לשדר נוחות וחדשנות ללקוחותיהן. פיתוח אפליקציות מאפשר לבעלי עסקים להגדיל את מכירות החברה, ולעומת זאת, אפליקציות חברתיות מאפשרות לבעלי עסקים לפרסם את העסק שלהם בגאווה ולאפשר חשיפה גדולה של מוצרי או שירותי החברה. זאת ניתן לראות באפליקציות שונות כדוגמת אפליקציית ווייז, וויינט, וואלה ועוד רבות וטובות.

אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אפליקציות הוא היכולת לשמור על קשר רציף עם משתמשי האפליקציה, שהרי לקוחות ומשתמשים עמוסים ביום יום במסרים שיווקיים הקופצים למול עיניהם מכל עבר, אם זה הודעות SMS הנשלחות ללקוחות עם הצעות מפתות, באנרים קופצים בכל מקום ושלא לדבר על מיילים פרסומיים רבים. בדיוק לשם כך האפליקציות מהוות כלי שיווקי מצוין שיכול לסייע למשתמשים לא רק לנווט בכביש או להתעדכן בחדשות בשגרת היום יום, אלא גם ליצור קשר עם לקוחות על ידי שירותי API פוש נוטיפיקישן, המאפשרים שליחת הודעות למשתמשי האפליקציה.

אז איך תוכלו לעמוד במשימה המאתגרת ולשמר את משתמשי האפליקציה?

דבר ראשון, עליכם לשמור על Look and Feel קבוע עם הגולש, שהרי האפליקציה היא חלק מהנראות והתדמית הכללית של המותג שלכם. לכן, חשוב להשקיע מחשבה רבה על העיצוב והצבעים וכמובן על חווית משתמש נוחה לכל הפיצ'רים והעמודים איתם הלקוח בא במגע. מעבר לכך, עליכם לשדר אחידות לגבי המראה. מה זה אומר? הצבעים והעיצוב הכללי של האפליקציה חייבים להיות בהתאמה מושלמת לכלל החומרים השיווקיים איתם הלקוח בא במגע, אם זה אתר האינטרנט של החברה, דף הפייסבוק, כרטיס הביקור, לוגו החברה, פליירים ועוד. למעשה, דבר זה מאפשר לכם לשדר אמינות ויציבות מול משתמשי האפליקציה.

שמרו על פשטות: עומס כפתורים, לחצנים וקטגוריות, יכול ליצור בלבול ואפילו לעייף את הגולש ולגרום לו למחוק את האפליקציה ללא רגשות אשם כלל, לכן עליכם לשמור על חווית משתמש ידידותית גם לאנשים שאינם רגילים ביום יום לגלוש. זכרו כי אולי לחלק גדול מהלקוחות שלכם נושא האפליקציות הוא די חדש, לכן חשוב לשמור על אייקונים ברורים, הוראות ברורות, שפה פשוטה והכי חשוב – פשטות ונוחות בלתי מתפשרת של הממשק.

תכנון מראש את שירותי API פוש נוטיפיקישן. הם שירות מצוין המאפשר לכם לשלוח הודעות לכלל הלקוחות שהורידו את האפליקציה. חשוב לתכנן זאת מראש ולא ליצור עומס של הודעות שעלולות להבריח את הגולשים ולגרום להם להסיר את האפליקציה. לכן, חשוב לבחור בזמנים ספציפיים לשליחת הודעות ובתדירות הגיונית ולא מציקה. מעבר לכך, זכרו כי חגים הם זמן מצוין לשלוח הודעות, אך תזמנו זאת מראש עם לוח השנה, כדי שהודעתכם לא תיבלע בין יתר ההודעות.

הכתבה בשיתוף עם: חברת פריון