נתחיל מיד בתשובה – כן, זה אפשרי לקדם אתר, גם אם הוא חדש, וגם אם הוא שייך לחברה קטנה ולא מפורסמת. מקדמי אתרים מקצועיים יכולים לעשות זאת ולהגיע לתוצאות מרשימות ביותר. זה לא קל, זה לא זול, אבל זו הדרך היחידה לבלוט בעידן בו כל ילד פותח לעצמו אתר, וההיצע כל כך ענק ובלתי נגמר, שהקושי לבלוט הוא עצום.

האם קידום אתר הוא הכרחי, בין אם חדש או ישן?

בעולם החדש המציאות היא, שאם אתה לא מפורסם, אתה פשוט לא קיים. האתר שלך מאפשר לך לעשות דברים שבשבילם היית צריך פעם להוציא הון עתק: אתה יכול למכור מהאתר במקום לשכור אנשי מכירות או חנות, אתה יכול לקנות באמצעות האתר שלך, לפרסם את החדשות שלך, להטיל חכה ולדוג לקוחות נוספים מרחבי העולם, ועוד. האתר שלך זה האוואטר שלך ברשת, וככזה, אתה חייב שתהיה לו תנועה. זה חשוב משתי סיבות: תנועה אומרת שיש עניין, שלקוחות מקליקים עליך, גולשים,בודקים מה יש לך להציע וסביר להניח גם רוכשים את המוצרים שלך. זה בעיקר אומר שהביזנס עובד, ואתה מתפרנס. הסיבה השנייה היא, שתנועת לקוחות גם מקדמת אותך במנועי חיפוש, כך שאם מישהו מחפש מוצר דומה למה שאתה מוכר, אתה תעלה בחיפושים שלו. בשביל שזה יקרה, אתה צריך מקדם איכותי שיודע איך לבצע קידום אתר, ואיך לגרום לך גם לבלוט בים המידע שיש ברשת, וגם לעניין את הלקוח שמצא אותך. שים לב – להופיע ללקוח, ולעניין לקוח, אלה שתי מיומנויות שונות ונדרשות עבורך, כבעל אתר.

גם אם האתר שלך ותיק, ומקודם מכורח הוותק שלו, זה לא בהכרח אומר שהוא מקודם באופן חיובי או יעיל. לפעמים דווקא הוותק של האתר מעלה עליו הרבה מאד תוצאות חיפוש לא איכותיות, כמו חוות דעת שליליות, תמונות של מוצרים ישנים שמייצרים תחושה של אתר לא מעודכן ואולי לא פעיל, ועוד. גם פה, למען האמת במיוחד פה – דרוש קידום אתרים איכותי וחכם.

האם אתר עם שם כביכול מפורסם, יכול להתקדם מהר יותר במנועי חיפוש?

הרבה מאד בעלי עסקים מנסים את הטריק הזה, ומייצרים דומיין עם שם דומה לזה של חברה מסחרית גדולה וידועה, מתוך מחשבה שזה יעזור להם בקידום האתר שלהם, כי אנשים לפעמים מתבלבלים כשהם מחפשים שם של חברה או מוצר מסוימים. זה אולי עבד בראשית ימיו של האינטרנט, אבל כיום חברות מסחריות מקדמות את עצמן גם עם ביטויים שגויים בכוונה, כדי שאם מישהו מקליד בטעות – לדוגמא בלבד – מי אדן במקום מי עדן, הוא עדיין יגיע לחברה הנכונה. כך שמי שמנסה לרכב על קידום מקביל, למעשה מייצר יותר לידים לחברה המקורית ולא לעצמו – וגם חשוף לתביעה.