נשים אשר אינן מרוצות ממראה שיערן יכולות לשנות מראהו בדרכים שונות שאחת הפופולאריות בהן היא הארכתו באמצעות שיער טבעי. יכולים להיות מספר מצבים שבהם אישה מעוניינת לקבל שיער טבעי, מטופח ונאה. מדובר במקרים בהם השיער נהרס כתוצאה ממחלה, מחשיפה מרובה לשמש, מנשירה, מהידלדלות, משימוש ארוך בתכשירים שאינם מוצלחים, מטריכוטילומניה (תלישת שיער כרונית) ועוד. שיער טבעי חדש המוצע לאישה, בניגוד לשיער סינטטי או אחר, נגזז, במקרים רבים, מנשים בריאות ממזרח אירופה או ממזרח אסיה. השיער עובר טיפול מיוחד לפני שנעשה בו שימוש. קיימות מספר שיטות שבעזרתן ניתן להוסיף שיער לקיים. ניתן לחבר בעזרת קליפסים, בעזרת קשירה, עם סיכות, וכמובן, על ידי הדבקה והלחמה.

שיטת הדבקת שיער

הדבקת שיער היא אחת המקובלות והפופולאריות ביותר. את ההדבקה מבצעים בעזרת חומר מיוחד הקרוי קראטין ועל ידי טכנולוגיית לייזר או טכנולוגיית אינפרא לייט. בשני המקרים מדובר על מכשירים מיוחדים המסוגלים לחבר את השיער החדש לקיים בצורה חלקה והומוגנית. נקודות החיבור הינן חזקות מאוד, ומאידך, כאלו שאינן מורגשות והשיער מקבל מראה אחיד וטבעי. החיבור חזק מאוד בבסיס השערה,  כך, שלא מתאפשר למים וחומרים שונים לחדור ולפגוע בעצמתו. כל אחת יכולה להתנהג עם שיער מוארך בטבעיות. לחפוף, להיכנס לבריכה ולים, לעצב תסרוקות שונות ללא חשש וכדומה. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שיהיה צורך לצמצם שימוש במייבש שיער מאחר והחום הנפלט ממנו עלול לפגוע בחומר המחבר.

יש לשיטת חיבור זאת יתרונות רבים נוספים. ניתן לבצע חיבור כל פעם מחדש כאשר השיער מתארך. ניתן לבטל את החיבור על ידי חומר מיוחד המפריד את הקראטין וגורם לשיער להיפרד. תהליך החיבור הינו מורכב ומתחיל בבדיקת השיער הקיים ובצרכי האישה. יש צורך לבחור שיער מתאים אשר חיבורו לשיער הקיים יהיה יעיל והומוגני ככל האפשר. יש צורך להחליט על כמות השיער ועל אורכו. חשוב מאוד שמשקל השיער החדש לא יהיה רב מדי ולא יכביד. יש חשיבות להשתלבותו בצורה מושלמת כדי שלא יהיה ניתן להבחין במראה בנקודת החיבור  ובתחושה כאשר מעבירים יד עליו.

ביצוע הארכת שיער

הארכת שיער יש לבצע במספרות או במכונים בעלי תשתית מתאימה לעבודה זאת ולטיפולי שיער מורכבים אחרים. התשתית כוללת מכשור ואביזרים מתאימים ומומחי שיער אשר יודעים לבצע חיבור שיער טבעי במגוון דרכים. במידה והאישה מעוניינת בהארכת שיער לזמן קצר, יחסית, כמו לקראת אירוע חשוב שבו היא מארחת או  משתתפת, הרי, שבהחלט, היא יכולה לבקש מהם הארכת שיער באמצעות קליפסים, סיכות, קשירה וכדומה. במידה והאישה רוצה הארכת שיער קבועה היא תעדיף, כמובן, הלחמת קראטין. בכל מקרה, השיער המחובר הינו טבעי, בריא וחזק ומשום כך עלות הטיפול במקרה זה הינה גבוהה, יחסית, להדבקת שיער סינטטי או מעורב. מראה שיער שופע ובריא מוסיף רבות להופעה ולביטחון העצמי של כל אישה.