טיפול בסרטן השד יכול להיעשות בלוויית טיפולים של הרפואה משלימה, כמו שמוכיחה הרפלקסולוגיה, שמציעה תועלת רבה ושיפור איכות החיים של המטופלות

סרטן השד הפך נפוץ יותר ויותר בשנים האחרונות אבל אפשר לשרוד ואפשר גם לטפל בו לא רק ברפואה הקונבנציונלית, אלא להיעזר גם באמצעים נוספים כמו הרפואה המשלימה. לרפלקסולוגיה יש כמה יתרונות שבאים לידי ביטוי בליווי הרפואה הרגילה שמטפלת במחלה, והיא מוסיפה לטיפול בסרטן השד את היתרונות שלה. רפלקסולוגיה היא שיטה שמאבחנת נושאים נוספים מלבד מחלות והיא פועלת גם על פי רמת האנרגיה ואיזונה בגוף ובנפש האדם. מכיוון שכל מחלה היא גם מחלה שפוגעת בשניהם, טיפול בסרטן השד ייהנה קרוב לוודאי גם מהתייחסות לפן הנפשי והאנרגטי של המטופלת במחלה.

אבחון הפגיעות

רפלקסולוגיה מאבחנת את כל הנקודות החלשות של המטופלת ומטפלת בהחזרתה לאיזון גם כדי לחזק אותה אנרגטית וגם כדי להגביר את היכולת של מערכת החיסון בגופה להתמודד עם הטיפול בסרטן השד נפשית ופיזית. כל טיפול שכזה מחזק את המקומות הפגיעים שלה, מסייע להוצאת רעלים נפשיים וגופניים כך שהגוף מקבל חיזוק משמעותי בזמן טיפול בסרטן השד, ובכך יכול להתמודד טבו יותר עם ניתוח, כימותרפיה והקרנות שהמטופלת חייבת לעבור מערכת הלימפה והדם, ההורמונים והמטבוליזם, כולם יוצאים נשכרים מרפלקסולוגיה תוך כדי הליך הריפוי הארוך.

רוגע ושלווה

בצורה כזאת, הטיפול בסרטן השד הופך יעיל יותר מכל הבחינות. לרפלקסולוגיה יש תפקיד נוסף בזמן טיפול בסרטן השד והוא הרגעה ואפשרות לשחרר מעצורים נפשיים שמקשים על הגוף. במקרה כזה, יכולת ההתחדשות של הגוף משפרת פלאים והיא משפיעה על יכולתו להילחם בזמן המחלה. רפלקסולוגיה מטפלת גם בסימפטומים נוספים שמלווים את הטיפולים הקשים בסרטן השד, כמו מתח וחרדות, כך שהיא מקילה על המטופלת עוד כדי להילחם במלה עצמה בכוחות מחודשים. יש גם כאבים ובצקות שנגרמות כתוצאה מהסרת בלוטות לימפה שבהן מטפלת השיטה.

טיפול במערכות הגוף

במקרים רבים רפלקסולוגיה מטפלת גם בזרימת דם משופרת ובהזרמת אנרגיה, בהרפיה ובטיהור הגוף כדי שיוכל עורר כוחות ריפוי טבעיים והי אגם משפרת את מצב השלד והשרירים שניזוקים כתוצאה מתופעות הלוואי של הטיפול בסרטן השד. מצב הרוח של המטופלות משתפר כך שהן יכולות יותר לעמוד בהקרנות ובכימותרפיה ולהתחזק. עיסוי כפות הרגליים נועד כמובן לא רק לאבחון אלא גם לטיפול במה שמתגלה דרכן באיברים הפגועים זוהי דרך נוספת שאינה פולשנית לריפוי וטיפול במערכות הפנימיות כך שיעבדו טוב יותר מכל הבחינות.