להיות בריאים היא השאיפה של כולנו אבל איך בעצם שומרים על הבריאות. האם כל שדרוש הוא לאכול מספיק חסה או אולי ללכת למכון הכושר מספר פעמים בשבוע? האמת שלא זה ולא זה. שמירה על חיים בריאים היא שמירה על אורח חיים בריא, דבר המתבטא במגוון תחומים, כולם ביחד יוצרים את הדבר הזה שנקרא חיים בריאים – בגוף וגם בנפש. להלן הטיפים שלי לחיים בריאים:

טיפ 1 – שתו מים

לצערי הרב רבים זנחו את שתיית המים לטובתם של משקאות אנרגיה, דיאט קולה ושאר דברים מבעבעים. המים חשובים מאוד וכל המשקאות האחרים אינם מהווים תחליף למים (והם גם מזיקים לבריאות). גוף האדם עשוי מ 2/3 מים והם חיוניים לכל התהליכים בגוף.

טיפ 2 – שינה מספיקה

השינה היא דבר טבעי והכרחי למחזור הפעילות של הגוף. הרבה פעמים באורח החיים המודרני אנו לא ישנים מספיק או לא ישנים טוב והדבר נותו את אותותיו על הגוף. יש אנשים שחושבים שהם יכולים לישון יותר בסוף השבוע על מנת להשלים מחסור בשעות שינה. זהו מיתוס שגוי. מחסור בשעות שינה פוגע בגוף.

טיפ 3 – שמרו על כושר גופני

יש לעסוק בפעילות גופנית על בסיס יום יומי. ישנם אין ספור מחקרים בנושא וכולם מראשים שעיסוק בפעילות גופנית מגדיל את תוחלת החיים, מקטין את הסיכון למחלות, מסייע לשמור על המשקל ועוד. יש לשלב סוגים שונים של פעילות גופנית. שימו לב שלא מדובר אך ורק באימוני כושר אינטנסיביים, למשל בחירה שלכם לעלות במדרגות במקום לעלות במעלית היא סוג של פעילות גופנית. מומלץ להעזר במאמן כושר אישי שיעזור לכם להיכנס לכושר בצורה טובה ולפי המטרות שלכם.

טיפ 4 – מדיטציה

מדיטציה מסייעת לשקט הנפשי ולריכוז, יש לה השפעות חיוביות על החיים שלנו ומומלץ למצוא זמן גם בשבילה. לא ביקשתי שתלכו להתבודד באשראם בהודו אלא רק תקדישו כמו דקות בכל יום לעצמכם.

טיפ 5 – הימנעות מעישון

הימנעו מעישון אקטיבי או פסיבי. עישון פוגע בבריאות וגורם למחלות מסוכנות. לעישון יש השפעות שליליות על הגוף ויש להימנע ממנו.

טיפ 6 – הימנעות מאכילת בשר

הימנעו מאכילת בשר, ישנם מקורות פרוטאין בריאים יותר. הבשר שאתם קונים ברשתות השיווק מלא באנטיביוטיקה והורמונים המשפיעים לרעה על גופכם.

טיפ 7 – הימנעו מאכילת מלח

המלח נמצא היום בכל מקום, תעשיית המזון מוסיפה מלח לכל דבר. המלח גם נמצא באופן טבעי בירקות מסוימים ואין צורך בתוספת מלח לגוף. מלח הוא גם עניין של הרגל, הרגילו את עצמכם לאכול ללא תוספת מלח.

טיפ 8 – הפחיתו באכילת אוכל מעובד.

אוכל מעובד הוא גם אוכל מאובד, כלומר אוכל שאיבד את הערך התזונתי שלו. הוא בדרך כלל מכיל חומרים משמרים וכמות גדולה של מלח.

טיפ 9 – הפחיתו באכילת סוכרים

הסוכר נמצא בכל מקום – שוקולדים, חטיפים, קפה, דברי מאפה ועוד. הפחיתו באכילת הסוכר. אם לא ידעתם סוכר גורם לכם לאכול יותר. אם בא לכם קינוח אחרי הארוחה עדיף שתבחרו בפירות עסיסיים.

 טיפ 10 – אהבה

אהבו את עצמכם ואת הסובבים אתכם, ככה תיצרו לעצמכם עולם אוהב ונעים אשר יוסיף לכם בריאות ואריכות חיים.