כמובן שלא כל אחד יודע מהו חיווי אשראי שלילי, לא כל אחד יכול להבין את המושגים האלו.

בעיקרון לא תמיד זה אמור לעניין אתכם, במידה ואתם לא יודעים על כך דבר זה יכול להיות מעולה מכיוון שכנראה אין לכם חיווי אשראי שלילי, אך במידה ונתקלתם במושג הזה בעקבות ניסיון בלקיחת הלוואה מסוימת, עליכם יהיה לנסות לפתור זאת.

כל אחד יכול להגיע למצב של חיווי אשראי שלילי בעקבות מצבים מסוימים שהוא כלל לא יודע עליהם, רצוי לציין כי מדובר על דבר אשר יכול לגרום לבעיות מסוימות, כמו למש: לקיחת הלוואה, משכנתא, ועוד.

איך אפשר להגיע למצב של חיווי אשראי שלילי?

מצב של חיווי אשראי שלילי יכול לקרות לכל אדם באמצעות ניהול לקוי בנושא הקשור לכספים. לא תמיד אתם יכולים לדעת כי אתם במצב של חיווי אשראי שלילי, אך כאשר תרצו לקחת הלוואה מהבנק שלכם, תוכלו לגלות כי קיים קושי וכי אינכם יכולים לקחת את ההלוואה אותה רציתם בעקבות חיווי אשראי שלילי.

כאשר אתם מגיעים ל הבנק על מנת לקחת הלוואה מסוימת, הבנק מבצע עליכם בדיקה מהירה של כל הנתונים שלכם. הבדיקה יכולה לכלול: מהם ההוצאות של כרטיס האשראי שלכם לעומת ההכנסות הכלליות בחשבון, האם אתם חייבים כספים, האם אתם במינוס, ועוד.

לאחר בדיקה של כל הנתונים האלו, אתם מקבלים מהבנק חיווי אשראי, וכך אתם יכולים לדעת האם יש לכם חיווי אשראי שלילי או בכלל חיובי.

מה קורה במצבים בהם יש חיווי אשראי שלילי?

במקרים בהם לאחר בדיקה מקיפה של הבנק, אתם מקבלים חיווי אשראי שלילי, רוב הסיכויים כי הבנק לא יאשר לכם לקחת את ההלוואה אותה ציפיתם לקחת.

לתוצאה זו הבנק יכול להגיע בעקבות ראייה על מצב חשבונכם, במידה ואתם במינוס הבנק יכול לחשוב מהיכן תחזירו את ההלוואה אם אתם לא מצליחים לסגור את המינוס שלכם? או במידה וההוצאות שלכם גדולות מההכנסות, תעלה המחשבה כיצד תוכלו להכניס הוצאה נוספת של הלוואה?

כיום, אתם יכולים לבצע מחיקת חיווי אשראי שלילי, וכמובן שגם ניתן לבצע מחיקת BDI.