אחד התחומים הבולטים ביותר כיום בעולם ההייטק וכן בעולם ההשקעות, הוא תחום הביוטק. תחום המחבר מחקר ופיתוח של תהליכי חיים שונים במערכות ביולוגיות לצרכים שונים. חברות אשר עוסקות בתחום זה, מנצלות את הידע הביולוגי שקיים ונוצר בכל עת, על מנת לייצר מוצרים לצורכי רפואה, חקלאות, קוסמטיקה, תעשייה ועוד.

מדובר באחד התחומים הבולטים ביותר, שכן מדי שנה קמות לא מעט חברות חדשות שבוחנות ייצור של מוצרים שונים, חוקרות ומפתחות, וכמובן מוציאות אותם לשוק. לא מעט מהחברות שפעילות בשוק, מבצעות שיתופי פעולה, הן עם מוסדות אקדמיים, מכוני מחקר וגורמים אחרים.

צריך לומר, גם המדינות השונות מעודדות לא פעם מחקר ופיתוח של מוצרי ביוטק, מתוך הבנה שזה חלק מהותי בהתפתחות הטכנולוגית, ההתפתחות האנושית, ומוצרים אלו נועדו לפתור בעיות שונות שאנחנו מתמודדים איתן ובעבר לא ידענו כיצד להתנהל מולן, וכיום יש לנו אפשרות לפתור אותן.

כעת עולה השאלה, מדוע כדאי להשקיע בחברות ביוטק. אנחנו יכולים לקרוא לא מעט המלצות של אנליסטים שונים מעולם הפיננסיים וההשקעות כגון איתי ארקין, על כך שמדובר באחד השווקים הכי טובים והכי רווחיים שיש, ועל כן משתלם מאוד להשקיע בחברות השונות. כאמור, עולה שאלה מדוע זה כך, מדוע זה משתלם לנו.

מעבר לעניין האלטרואיסטי, עצם זה שאנחנו רוצים לקדם את תעשיית הביוטק על מנת שהחברות השונות שפועלות בתחום יצליחו לייצר מוצרים שונים לרווחת כולם, הרי שיש את העניין הכלכלי, הפיננסי, קרי, מדוע משתלם לנו לשים כסף ולהשקיע אותו בתעשייה.

השקעות לטווח ארוך, השקעות ייחודיות וחכמות

השקעות בתעשיית ביוטק זו השקעה בעתיד. מדובר באחד התחומים, השווקים שמתפתחים הכי מהר, אנחנו יכולים לראות לא מעט אנשי מקצוע נוהרים לתחום הזה, לא מעט חברות קמות לצורך כך וכן חברות אשר מוסיפות מחלקות ומגייסות עובדים, על מנת להיכנס לתחום זה.

נכון שיש בכך הימור מסוים, שכן לא מדובר בדבר וודאי בהכרח, כמו כן, הרבה פעמים נדרש זמן רב עד שמחקר מסוים יכול להפוך למוצר שימושי, אך ברגע שזה קורה, מדובר בפריצת דרך משמעותית, אשר המשקיעים בחברה יכולים ליהנות ממנה לטווח ארוך.

חשוב להזכיר עוד נקודה, מדובר בתחום מאוד נרחב. כפי שציינו קודם לכן, חברות ביוטק מתעסקות בייצור מוצרים לתעשייה, חקלאות, רפואה, קוסמטיקה. אלו תחומים רחבים, שבכל אחד מהם יש אינספור ענפים ואינספור מקורות שונים שאפשר לחקור ולייצר עבור מוצרים שונים. על כן, לא מדובר כאן על תחום צר שמבוסס על עולם תוכן אחד. חברות ביוטק יכולות לייצר מוצר ספציפי שיתאים לשימוש עבור תעשיות שונות, עבור חברות בתחומים מגוונים, וכן הן יכולות לייצר שורה של מוצרים עבור תחום ספציפי.

בסיכומו של דבר, מי שיש לו יכולת כלכלית ויש לו סבלנות, אין ספק שהוא יכול ליהנות כאן מהשקעה ייחודית.