הדרך הכי טובה להתגבר על פיטורים היא למצוא עבודה חדשה. הוראה, ייעוץ, הייטק, טיפול באמצעות בעלי חיים ועריכת דין – הנה כמה אפשרויות שמחכות לכם ממש מעבר לפינה

מאז תחילת 2015 עד סוף השנה הקודמת פוטרו מענף התעשייה בישראל מעל 2,200 עובדים. זהו קצב של 0.5% ממצבת העובדים בענף הזה, כשגם הנתונים בענפים אחרים לא בדיוק מעודדים. אחוזי הפיטורים הגבוהים מאפיינים נכון להיום את ענפי ההייטק, הציוד האלקטרוני, הציוד החשמלי והמכונות. מצד שני, יש קליטה מוגברת של עובדים למקצועות מבוקשים ואפשר להתגבר על פיטורים בעזרת הסבה מקצועית.

הנה למשל 5 מקצועות שאליהם תוכלו להתקבל מיד אחרי פיטורים מהעבודה האחרונה שלכם במשק:

  1. הוראה

מדי שנה עולה משמעותית כמות הסטודנטים במסלולי ההסבה להוראה. המקצועות המבוקשים בקטגוריה הם הוראה וגננות, בין היתר בגלל יתרונות שלא ניתן למצוא בעבודות אחרות.

הוראה מעניקה יציבות, שעות עבודה נוחות, אתגר וסיפוק. בנוסף, היא נחשבת מקצוע אטרקטיבי גם בגלל הטבות כגון קרנות השתלמות במסלולים שונים, שבעזרתן ניתן ליהנות מאמצעי החיסכון הכי משתלם שיש כרגע בישראל.

  1. ייעוץ ארגוני

הסבה קצרה של מספר שבועות בלבד יכולה להפוך אתכם ליועץ ארגוני מהשורה הראשונה. זו הסבה שמתאימה למי שמגיע עם רקע מסוים בתחום, אך יש גם מסלולי הסבה ארוכים יותר של מספר חודשים שפתוחים לכולם.

ייעוץ ארגוני הוא מקצוע מבוקש בגלל התחרות בין החברות, התאגידים והמוסדות. זו משרה שניתן לבצע באופן עצמאי, או במסגרת חברת ייעוץ גדולה שמעסיקה עובדים מכל רחבי הארץ.

  1. הייטק

הפיטורים בענף ההייטק מתבצעים בעיקר בתחום הרכיבים האלקטרוניים, שמאבדים ממעמדם לטובת פתרונות התוכנה. עבורכם כמפוטרים טריים, העידן הנוכחי הוא הזדמנות מצוינת לשקול הסבה למקצוע מניב ומתגמל.

מתכנתים ומהנדסי תוכנה בחברת הייטק מתחילים משכר של 20 אלף ש"ח בחודש, בעוד בכירים מקבלים 40-50 אלף ש"ח. הדרישה העיקרית היא לאנשי מקצוע שיודעים לעסוק בתכנות ופיתוח של תוכנות למחשבים וניתנת עדיפות לבוגרי יחידות צבאיות רלוונטיות.

  1. טיפול באמצעות בעלי חיים

מחפשים מקצוע שתורם לחברה? טיפול באמצעות בעלי חיים הוא הפתרון עבורכם. גם כאן תידרשו לעבור קורס הסמכה ייעודי, אך בעיקר לגלות סבלנות ויכולת ליצור תקשורת טובה עם מטופלים בטווח רחב של גילאים.

העבודה עם החיות תעניק לכם פרספקטיבה חדשה על החיים. היא תאפשר לכם לנקות את הראש אחרי פיטורים ולהצטרף לשורה ארוכה של מטפלים מוסמכים ומאושרים.

  1. עריכת דין

עורכי דין עדיין מחזיקים באחת המשרות המבוקשות במשק. עו"ד מתחיל מרוויח 10-15 אלף ש"ח בחודש והיתרון הוא מגוון מסלולי הסבה למשפטים במוסדות האקדמיה.

בחרו תחום התמחות שמתאים לכם ונסו לשלב אותו עם הרקע הקודם. התחילו בעבודות קטנות ותוכלו להתפתח גם באופן עצמאי.