מזל טוב! בשעה טובה! ברכות ואיחולים! בוודאי שמעתם צרופים אלה ועוד הרבה אחרים בזמן השחרור שלכם מהצבא. סוף כל סוף התאריך הגיע ויצאתם משירות החובה. שנתיים או שלוש עברו, מקצתם באיטיות, מקצתם קצת יותר במהרה, אך תאריך השחרור שלכם הגיע. כעת כמובן מגיע החלק הטוב ביותר, לבחור היכן לעשות את הטיול הגדול. מה תבחרו? טיול לפרו בהתאמה אישית? טיול מובנה לאמריקה? אולי דווקא טיול תרמילאים באירופה?

במידה שבחרתם למשל לעשות טיול גדול לפרו בהתאמה אישית, תצטרכו לקחת בחשבון את העלות הכספית של טיול שכזה. כמובן שעלות טיול אחד לא יהיה זהה לעלות טיול אחר וכן עלות כרטיס טיסה למקום אחד בעולם לא ישתווה לעלות של כרטיס למקום אחר. דוגמה אחת היא מחירו הגבוה של כרטיס טיסה לניו זילנד לעומת עלות נמוכה יחסית של כרטיס טיסה לרומא. מלבד הוצאות על כרטיס הטיסה קיימות הוצאות נוספות בזמן הטיול. טיול לפרו בהתאמה אישית למשל יחייב הוצאות על מדריך בשטח, הוצאות על כרטיסי כניסה לאתרי תיירות ועלויות של כרטיסי רכבות.

עלויות נוספות עבור טיול לפרו בהתאמה אישית

בחירה של טיול תרמילאים לפרו בהתאמה אישית תחייב הוצאות נוספות עליהן יש לחשוב מבעוד מועד. טרקים ארוכים למשל ידרשו הוצאות על מזון למשך כל השהות. כמו כן הציוד הנדרש לטיול מסוג זה יכול לעלות גם הוא הרבה כסף. תצטרכו להוציא כסף על תיק טיול טוב ואיכותי. אין להקל ראש בקניית תיק, כי תיק איכותי לא רק יהיה נוח, אלא הוא יכול ממש לשמור על הגב שלכם ולאפשר לכם ליהנות ולא לסבול במשך הטיול. מלבד הוצאות אלה מקומות מסויימים דורשים תשלום עבור לינה ועבור הדרכה ומעבר בהם.

מקומות אפשריים לבקר בפרו

קיימים טרקים מושכים ומוכרים שתמצאו בכל מדריך טיול תיירים לפרו. אחד הטרקים הפופולרים נקרא Inka Trail. חשוב לדעת כי טרק זה דורש תשלום מראש עבור רשיון לטיול בו, בגלל הביקוש הרב אליו. יש להזמין את האישור חודשים רבים מראש ולא ניתן לבחור לטייל בו ברגע האחרון.