אחת השאלות הגדולות בתחום העסקי שכולם רוצים לדעת זה מה מבדיל חברה אחת מאחרת. למה חברה כזו מצליחה ואחת דומה מאוד לא מצליחה? הרי לכאורה הן עושות אותו דבר. אז הניתוחים הללו קיימים מתחילת ההיסטוריה אך כל זה נשאר על דפי ההיסטוריה כאשר בפועל אף אחד לא יודע באמת.
היום אני רוצה לדון בחברה מעולה, כזו שיודעת ליצור הצלחה ואפילו מהר מאוד. חברת פריניב, רק הוקמה לפני שלוש שנים והיא כבר קורעת את התודעה העיתונאית בהדיפתה את המתחרים והתקדמות מהירה מאוד אל תוך ההצלחה.
אחרי שנתיים בלבד לקיומה, היא נבחרה להיות החברה שמדורגת מספר שמונים בישראל, ונבחרה לאחת החברות הצומחות בישראל.
מה גרם לצמיחה המהירה של פריניב? מה מבדיל בין החברה המצויינת הזו לבין חברות אחרות שהוקמו בדיוק באותו הזמן אך לא הצליחו לעשות את הקפיצה הזו קדימה אל עבר ההצלחה והקופות המלאות. אנחנו ננסה לנתח את ההצלחה של פריניב, כדי לקבל מושג על מה היא עשתה, שאחרים לא עשו.
רעיון וחזון?
פריניב הייתה חברה עם מטרה ברורה, לחדור לתוך נישה קטנה אחת בתחום המיצים הטבעיים, שוק גדול מאוד אך נשלט בידי ארבע חברות ענק שחונקות את השוק ולא מאפשרות לו צמיחה בכלל. השוק גדול אבל המחירים יקרים מאוד, בעיקר בגלל מונופול חונק של החברות הגדולות. לכאורה זה לא רעיון מדהים, אבל זה בהחלט מספיק כדי להכניס את פריניב לתוך רשימת החברות שיודעות לעשות משהו אחד בלבד אבל עושות אותו מספיק טוב כדי להצליח בו ולהיות יותר טובות מאחרים.
הפיתוח
חשוב לזכור שפריניב התחילה את דרכה בכלל בתור חברה שאמורה להיות משווקת של מיצים לתחום הקייטרינג, באותה תקופה להיות משווקת בתוך שופרסל לא היה דבר שחלף להם בראש, אבל הם בהחלט חשבו שניתן לעשות את השיווק לקייטרינג בצורה טובה.
ההמשך
כמו שמסבירים מרבית המומחים בתחום השיווק, זה עדיף לעשות משהו קטן אבל בצורה טובה, מאשר לעשות הרבה דברים אבל בצורה חלשה מאוד. אז פריניב ידעה מה היא רוצה לעשות ועשתה את זה מעולה, מכאן הגיע ההמשך המוצלח.
הלקוחות והמשווקים הפוטנציאלים ראו את היתרון ולקחו אותו קדימה, אף אחד לא שם לב בכלל, לא היה שום פרסום, אבל הנה המוצרים של פריניב היום נמצאים בתוך כל רשתות השיווק הגדולות בישראל ועכשיו נכנסים גם למדינות אחרות בעולם. כל זה קרה בעיקר כי החברה ידעה מה היא יודעת לעשות בצורה מעולה והלכה עם זה קדימה, היא לא חשבה לגדול ולהתפתח, הם רק ידעו דבר אחד- פריניב יודעת לעשות מיצים טבעיים.