המידע באינטרנט מועבר באמצעות אתרים הנבנים עבור חברות, גופים אנשים פרטיים ועוד. כל אתר, ואפילו המוצלח ביותר, חייב להיות מקודם על מנת שיופיע במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, הנחשב למנוע הקידום היעיל ביותר. לענקים עסקיים יש יתרון על עסקים קטנים יותר בגלל הפופולאריות ובגלל שהגולשים נכנסים לאתרים שלהם מעצם היכרותם את המותג. יחד עם זאת, קידום יעיל יכול לסייע גם לעסקים בסדרי גודל בינוני ואף קטן, יחסית, להתקדם ולהיחשף למספר הגולשים הרב ביותר. קידום אתרים יעיל ומקצועי נעשה על ידי מומחים לתחום המועסקים בחברה בעלת מוניטין. במקרים רבים, החברה בונת האתרים היא גם זאת המקדמת אותם באמצעות מחלקה ייעודית שברשותה.

קידום ממומן עם מילים וביטויי מפתח

קיימים שני סוגי קידום. הראשון הוא ממומן והשני אורגני. קידום ממומן, כשמו כן הוא, נעשה על ידי תשלום הלקוח עבור הקלקות על ביטויי מפתח או מילים שנבחרו.  אלו מייצגות את פעילות החברה, המחלקה, השירות או המוצר שרוצים לשווק ולהדגיש. הן נבחרות לאחר סיעור מוחות שנעשה במשותף על ידי בעלי האתר והמקדמים. בעל האתר מכיר טוב מכולם את פעילותו והמקדם המומחה יודע לבחור את המונח המקצועי הנדרש. ככל שההקלקות תהיינה רבות יותר, כן האתר יקודם. היתרון של שיטה זאת היא במהירות הקידום, והחיסרון הינו שהוא יקר. צריך להוסיף, כי עסק שפועל בשיטה זאת חייב להיות ערוך לוגיסטית למתן שירות יעיל, מאחר ועלולים להגיע אליו לקוחות רבים במיידי ובטווח זמן קצר.

קידום אורגני

קידום אחר הינו אורגני וגם הוא מבוסס על הקלקלה על מילות מפתח זהות. אלא שהפעם הן שזורות בתוך מאמרים ותכנים באופן טבעי. המאמרים מתפרסמים באתר הלקוח, באתרים אחרים המשיקים לפעילותו או אחרים שנבחרו לכך. ההקלקה מובילה לדף נחיתה או לעמוד באתר אותו רוצה  הלקוח לחשוף. את התכנים כותבים קופירייטרים מומחים אשר יודעים להעביר מידע נדרש ביעילות, במקצועיות ובנימה שיווקית. מנועי החיפוש של גוגל יודעים לזהות תכנים איכותיים אשר יש בהם ערך מוסף לקוראים, ומשום כך, יקדמו היטב את התכנים. מעבר לכך, שתכנים כאלו תורמים לאתר בכך שהם מוסיפים מידע חשוב על כל התחום כללית, ועל פעילות העסק ספציפית.

ניהול הקידום

צריך גם לציין, כי תכנים יכולים להישאר וכאשר הם כבר אינם רלוונטיים, ניתן למחוק אותם ולהחליפם באחרים. אתר דינאמי כזה מעשיר את ידע לקוחותיו ושומר על קשר עימם. ניתן לשלב בין שני סוגי הקידום ומומחים לנושא עושים זאת על מנת להמריץ את קידום האתר. המומחים נעזרים בכלים שונים המודדים את ביצועי האתר, נחשפים למדדים שונים הבודקים את יעילות הקידום, את כמות הגולשים הנכנסים ועוד, ובהתאם לכך יקבלו החלטות אופרטיביות לגבי ההתנהלות הלאה. מומלץ לקבל שירות מחברת קידום אתרים מקצועית אשר ברשותה תשתית מקצועית לפעילות זאת.