שנת 2016 ממש בפתח ונראה כי מגמת השיווק הסלולרי לא מפסיקה להפתיע הודות לטכנולוגיה ההולכת ומתפתחת בקצב מסחרר בשנים האחרונות. לעיתים נדמה כי מכשירי הסלולר הם חלק בלתי נפרד מחיי כל אחד ואחת, כך שבאופן אוטומטי נפתחה נישה אטרקטיבית לאפיק פרסום בסלולר. טרם כניסת 2016 כבר אפשר להבחין באפליקציות הרבות המשתלטות על חיינו ונראה כי באופק ממתינים לנו פיתוחים חדשים שעליהם עמלים יזמים רבים שלא מפסיקים להפתיע. למעשה, הרעיון הוא לייצר לגולש אינטראקציה מעניינת בעת הגלישה, להציע לו שירותים נוחים לשימוש ולספק לו חוויה ייחודית שתאפשר לו לשפר את חייו.

פלטפורמה ידידותית במנוע החיפוש של גוגל

חברת גוגל לא מפסיקה להפתיע, ונראה כי גם בשנת 2016 גוגל תעדיף להציע לגולשים בתוצאות חיפוש רק אתרים המותאמים למובייל ואתרים בעלי חווית משתמש ידידותית. דבר זה מאלץ בעלי אתרים שאתר האינטרנט שלהם אינו מותאם למובייל, לשדרג אותו באופן מידי על מנת לזכות לחשיפה מצד הגולשים וכמובן לשפר את חווית המשתמש באתר. מעבר לכך, גוגל תמשיך לדרג אתרים המציעים תוכן איכותי ומידע רב לגולש, כך שזה הזמן להשקיע בתוכן איכותי באתר.

שיווק ממוקד

השיווק באינטרנט לקראת שנת 2016 הולך להיות הרבה יותר אישי לקהל הגולשים, הם יקבלו מסרים בעלי ערך, אפשרות צפייה בסרטונים המותאמים אישית ועוד. למעשה, האלגוריתם של גוגל יידעו לשייך לגולש את סוג הפרסום לפי חיפושיו והעדפותיו, מכאן שהלקוח יקבל בדיוק מה שהוא מעוניין לרכוש. כך הסיכויים של המכירה יהיו גבוהים יותר בשל המיקוד.

כפתורי רכישה ברשתות חברתיות

לרשתות חברתיות מאז ומעולם היה תפקיד חשוב בכל הקשור לשיווק, החל ממיתוג העסק, גיוס לקוחות, נוכחות ברשת ושיפור יחס המרה. מסיבה זו נראה כי בשנת 2016 צפויים לנו שיפורים רבים, כך שעסקים קטנים ובינוניים יוכלו להרוויח לא מעט לקוחות. לכן, חשוב כמובן להישאר מעודכנים בכל החידושים ולבצע את הפעילות השיווקית בצורה הנכונה. כל מי שגלש לאחרונה בפייסבוק, בטוויטר, באינסטגרם, ביוטיוב וברשתות חברתיות נוספות, וודאי לא פספס את כפתורי הרכישה המוטמעים בדפים העסקיים כמו Buy Now וה-Show Now. כפתורי רכישה אינם באים “לכפות” על הגולש את הרכישה אלא להקל עליו לבצע את הרכישה, כך שכולם יוצאים נשכרים.

פרסום על ידי וידאו בנייד

בשנת 2016, נראה כי הפרסום על ידי סרטוני וידאו יהיה פופולרי יותר ובמיוחד סרטונים קצרים המיועדים להעביר את המסר המדויק ללקוח במינימום זמן. גוגל תשלב מודעות וידאו בתוצאות החיפוש, מה שיהפוך את התוצאות למשכנעות וגם ילכדו את תשומת ליבו של הגולש וישדרו לו יותר אמינות. גוגל למעשה תזהה שהמשתמש מחובר לפייסבוק, כך שסרטוני הוידאו והפרסומים יישלחו אל הלקוח באופן המותאם לו. מעבר לכך, הוא יראה את הפרסומים האלו גם ברשתות חברתיות נוספות.

 

הכתבה באדיבות: פריון