ישנן דרכים שונות ומגוונות בהן ניתן לשפר את הרגשתם של העובדים בחברה ומתוך שביעות הרצון שלהם ממקום עבודתם הם מפתחים במקביל תחושות נאמנות והקרבה כלפיו.

תחושות אלו מובילות למצבת כח אדם של עובדים תורמים יותר, מסורים יותר, מחויבים יותר, עם הרגשת שייכות וגאוות יחידה ורצון להשקיע בפיתוח החברה.

יום כיף הוא הזדמנות מצוינת לתרום לתחושת הגיבוש והשייכות בקרב העובדים. לא לשווא יום כיף הרבה פעמים מכונה גם יום גיבוש לעובדים. כל חברה בסדר גודל בינוני ומעלה כבר רגילה היום לארגן יום כיף לעובדים לפחות פעם בשנה, אם לא יותר. ביום כזה, נערכת פעילות מחוץ למשרד שהיא חווייתית ומגבשת ומאפשרת לעובדים להתאוורר מהשגרה השוחקת.

ישבם סוגים שונים של ימי כיף שניתן לארגן לעובדים. חלקם כוללים חוויה תרבותית, חלקם כוללים חוויה קולינרית, חלקם מתמקדים בספורט אתגרי- אך ישנם כמה מרכיבים בסיסיים שחשוב להקפיד עליהם בארגון של כל יום כיף לעובדים.

מאפיינים של יום כיף מוצלח

-בחירת פעילות מתאימה- כאשר מחפשים הפעלות ליום כיף לעובדים, חשוב לזכור שלא כל סוג של פעילות מתאים לכל העובדים. כמובן שאי אפשר לקלוע בדיוק לטעם של כולם, אך חשוב שאופי הפעילות יתאים לסגנון של מרבית העובדים ולא רק לחלק קטן מהם.

-בחירת צוות מיומן- ישנן חברות שמתמחות בארגון יום כיף לעובדים והן מחזיקות צוותי הדרכה מיומנים במיוחד בתחום עיסוקם. ארגון יוכם כיף לא יכול להיות חובבני וחשוב לבחור חברה עם מוניטין וניסיון מוכח. כדאי גם לקבל המלצות ממעסיקים אחרים שנעזרו בשירותיה בעבר.

-הענקת תחושה טובה- הרבה ימי כיף כוללים תחרויות בין העובדים. אן התחום הספורט, אם בתחום של אתגרי חשיבה וכו'. חשוב לדאוג שכל עובד יזכה בתחושת ניצחון קטנה במהלך היום. זה יכול להיות ברמה אישית או קבוצתית, העיקר שיצא עם הרגשה טובה. דרך נוספת להעניק תחושה טובה לעובדים ביום כיף היא באמצעות חלוקת מתנות שנרכשו במיוחד עבור האירוע, שישארו גם כמזכרת עבור העובדים.

-שילב של ארוחות במהלך היום- אחת הדרכים שתמיד קל לפנק באמצעותן היא ארוחה טובה. ישנם ימי כיף לעובדים שמתמקדים באוכל כמו סדנאות או תחרויות בישול. אך גם אם הקונספט של היום הוא אחר, חשוב לשלב ארוחה טובה ומפנקת במהלך היום שתשאיר טעם טוב ותישאר כזיכרון חיובי בקרב העובדים.