אותם קשיים המביאים אותנו למצב בו אנו מתקשים לצבור כספים בחיסכון או מסיימים את החודש תוך מיצוי מלא של המשכורת, הופכים משמעותיים הרבה יותר עם הרחבת המשפחה. גידול ילדים בישראל מביא עמו הוצאות כספיות משמעותיות, הילדים זקוקים למסגרות חינוך, בגדים, אוכל, צעצועים, שירותי רפואה והמון תשומת לב וזמן. לקראת הרחבת המשפחה תתבקשו לשנות את אורח החיים שלכם וגם לשנות מעט את ההתנהלות הפיננסית שלכם.

תוך התנהלות כלכלית נכונה אפשר יהיה למנוע מצבים של חובות, חיובי אשראי גבוהים או צורך בהלוואות. בעיות כלכליות הן מקור משמעותי לסכסוכים ומריבות בין בני המשפחה, אפשר גם אחרת. ממש כפי שתשתתפו בקורסי הכנה ללידה וקורסי הורות, באותה המידה מומלץ יהיה לפנות לייעוץ פיננסי מקצועי לצורך תכנון התקציב וההתנהלות הפיננסית שלכם בשנים הבאות.

נהלו את משק הבית כמו עסק קטן

ראשית נבהיר כי אין זה פשוט לנהל את תקציב הבית, מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית כאשר לכל אחד מבני הבית צרכים שונים, יש הוצאות לא צפויות וכל החלטת קיצוץ כואבת יותר מקודמתה. השלב הראשון בהרכבת התכנית העסקית עוסק בריכוז נתוני ההכנסות מול נתוני ההוצאות, זהו השלב בו עליכם להשוות בין ההכנסות וההוצאות כאשר המאזן הסופי חיובי. נסו לחשוב על עסק אשר מוציא יותר כספים בהשוואה להכנסות שלו, יהיה זה עסק הפסדי כושל, אם התקציב החודשי שלכם בבית מתנהל תוך מאזן שלילי יש לתקן זאת במהרה.

את רשימת ההוצאות תרכיבו בשלב זה תוך התייחסות להוצאות קבועות, כאשר יש להתייחס גם להוצאות הנחשבות למותרות כמו מסעדות, בילויים בקולנוע, רכישת בגדים, טיולים וכן הלאה. נסו לחשב את הסכום הממוצע המוקדש להוצאות הללו בכל חודש והכניסו אותו אל סך ההוצאות. שימו לב, חברות אשראי מאפשרות גישה לנתוני החיוב שלכם בחודשים האחרונים אונליין, אם אתם מרבים לעשות שימוש בכרטיסי אשראי כדאי להיעזר בנתוני חברת האשראי לאיסוף מדויק ככל האפשר של הנתונים. חישוב הפער בין ההוצאות לבין ההכנסות הוא נקודת המוצא שלכם, פער שלילי משמעותי מעיד על התנהלות פיננסית שגויה.

עצות שימושיות לצמצום הוצאות כספיות

  • גבשו תקציב חודשי תוך שיתוף פעולה וחלוקת האחריות בין כל בני המשפחה, הירתמו לתהליך יחד.
  • צמצמו ככל האפשר את חשבונות הטלפון, האינטרנט והכבלים, אם לא שוחחתם זמן רב עם נותני השירות כדאי להתקשר ולברר אודות מבצעים והנחות.
  • חפשו את נקודת התורפה שלכם המביאה עמה לבזבוז כספים משמעותי וטפלו בה באופן נקודתי.
  • אפשרו לעצמכם ליהנות מעת לעת, ניהול תקציב קפדני ללא פשרות יגרום למריבות ומתחים.
  • חפשו קופונים ומבצעים ועשו בהם שימוש רק כאשר יש לכם צורך במוצר, תופתעו לגלות כי כאשר המוצרים ניתנים בהנחה אנו נוטים לרכוש הרבה יותר מוצרים מיותרים לחלוטין.
  • הגדירו סדר עדיפויות ובמידת הצורך פנו לקבלת ייעוץ מקצועי, מעורבות של איש מקצוע חיצוני תקל על התהליך.