בין הנהגים הוותיקים ישנם רבים אשר כלל אינם טורחים לבצע השוואת מחירים בין כמה חברות ביטוח או לבחון מסלולים זולים יותר במעמד חידוש הפוליסה, הם מחדשים בכל שנה את הפוליסה בהתאם להנחיית הסוכן מבלי לברר פרטים אודות מסלולי ביטוח בהתאמה אישית. חשוב לדעת כי ישנם פערי מחירים בין חברות הביטוח, קיימים מקרים בהם הפערים כה משמעותיים עד כי הם מסתכמים במאות שקלים. נהגים וותיקים וזהירים המציגים גיליון תאונות ריק מתביעות יוכלו להצטרף ברוב חברות הביטוח אל מסלולים מוזלים ומשופרים.

הצעד הראשון בדרך אל פוליסת ביטוח אישי לרכב מתחילה בסקירת השירותים והמסלולים אותם מציעה חברת הביטוח הנוכחית שלכם. היכנסו אל אתר האינטרנט של החברה או התקשרו אל מוקד המכירות ובקשו לקבל פרטים אודות מסלולים מוזלים לנהגים זהירים. אם אין בחברת הביטוח שלכם מסלולים מוזלים כאלו או אפשרות להרכיב פוליסת ביטוח אישית כדאי לשקול מעבר לחברת ביטוח אחרת.

הצעד השני – בירור זכאות

סביר מאוד כי גם בחברת הביטוח שלך קיימים מסלולים סמויים מוזלים, מסלולים אותם חברת הביטוח אינה ממהרת להציע לכל אחד. זהו השלב בו עליכם לברר מהם תנאי הקבלה אל המסלול המוזל, מה מציע המסלול המוזל ומדוע לא הציעו לכם להצטרף את המסלול עד כה. אם הנכם נהגים וותיקים וזהירים העונים לכל הקריטריונים בקשו מיד להגיש מועמדות למסלול ולקבל את כל ההטבות הכרוכות בכך.

הצעד השלישי – מה עושים כאשר הבקשה אינה מאושרת?

חברות ביטוח הן גופים פיננסיים הפועלים בראש ובראשונה למטרת רווח, אם בקשתכם נדחתה סביר כי החברה מייחסת לכם רמת סיכון גבוהה יותר מרמת הסיכון של נהג וותיק וזהיר. בקשו לברר מהי הסיבה לכך, האם מדובר ברישום של תאונות? ייתכן כי תוך שיפור אבזור המיגון והבטיחות של הרכב תוכלו בכל זאת להתקבל אל המסלול המוזל. שימו לב, לעתים בקשתכם תידחה בשל רישום של נהג חדש בפוליסת הביטוח כנהג קבוע ברכב.

אם אין באפשרותכם להתקבל למסלול מוזל לנהגים זהירים תוכלו בכל זאת לבקש לרכוש ביטוח אישי לרכב תוך התאמה אישית של המסלול לצרכים שלכם. מסלול זול יותר תוכלו לקבל תוך הסרת תוספות כמו ביטוח שמשות או שירותי גרירה וחילוץ במסגרת הפוליסה, אפשרות נוספת תהיה הגדלת סכום ההשתתפות העצמית שלכם. להרחבת הפוליסה הקיימת תוכלו לצרף שירותים נוספים, במעמד חידוש הפוליסה בו יש לכם את החופש לעבור אל החברה המתחרה, נצלו את ההזדמנות לקבלת הטבות והנחות.

מהו ביטוח אישי לרכב לנהג זהיר?

חשוב להבהיר כי כל חברת ביטוח מגדירה בצורה שונה מיהו נהג זהיר או נהג וותיק, אם בחברה אחת נהניתם מהנחה של נהג וותיק אין הדבר מחייב גם חברות ביטוח אחרות. המסלולים המוזלים מתבססים על חישובים סטטיסטיים של חברת הביטוח לניבוי הסיכויים שלכם להגשת תביעות ומעורבות בתאונות, ייתכן כי דווקא מגורים באזור בו ישנן גניבות רכב מרובות הוא אשר מייקר את ביטוח הרכב שלכם.