בתור מעסיקים כשאנחנו עובדים עם נותני שירות שאמורים לדאוג לנו מול גורמים אחרים, רואי חשבון, עורכי דין, סוכני ביטוח, אנחנו רוצים שיגישו לנו הצעה אופטימאלית בה אנחנו מרוויחים את המקסימום האפשרי. לשם כך אנחנו צריכים לדעת שהם לא רק מומחים בתחומם ומכירים כל סעיף וסעיף בחוק או בתקנות אלא שהם גם אנשים שיודעים לנהל מו"מ.

ניקח למשל את תחום הביטוח, בתור מעסיקים נעבוד עם סוכני ביטוח שייצגו אותנו מול החברות השונות. אנחנו נרצה לדעת ולהרגיש שהסוכנות עמה אנחנו עובדים מנהלת עבורנו מו"מ רציני ונחוש בשביל להשיג את התנאים ביותר עבורנו בפוליסה. רק כך נקבל כיסוי אופטימאלי לכל מה שאנחנו צריכים ומחפשים בפוליסה.

לדוגמא ניצה ענבר סוכנות ביטוח שעובדת אך ורק עם עסקים ולא עם לקוחות פרטיים ובכך היא פנויה לצרכי הלקוחות שלה כל הזמן, היא מנהלת מו"מ על תנאים באופן נחוש, קשוח ורציני, וזאת במטרה להשיג כיסוי אופטימאלי לכל הצרכים שלהם.

כיצד בא לידי ביטוי מו"מ על תנאים

כל עסק מחזיק מספר פוליסות ביטוח באמתחתו. פוליסת מבנה שמטרתה להשיג כיסוי למקרה של נזקים חיצונים או פנימיים, נזק שנגרם לצד ג', נזקים כתוצאה מאסונות טבע, שריפות, פיצוץ בצנרת, בעיות חשמל ועוד.

פוליסה רכוש וציוד, כאן מדובר על פוליסה שמכסה את כל הרכוש של העסק כולל רכוש חיצוני שלא נמצא בתחומי העסק אך שייך לו. פוליסת עובדים, ביטוח על פעילות העובדים, בריאותם וכדומה. כמו כן יש ביטוח פנסיוני לעובדים, פוליסה למקרה של ביטולי עסקאות שונות, פוליסה מפני גניבות ועוד.

ניצה ענבר סוכנות ביטוח דואגת שכל אחת מהפוליסות תכסה באופן מקסימאלי את מה שהעסק צריך כשהמחיר שהוא משלם הוא המינימאלי האפשרי במקרה זה. כמובן שבמסגרת המו"מ תנסה ניצה ענבר להכניס כמה שיותר אלמנטים ופרמטרים עם השתתפות עצמית נמוכה שהכיסוי של הביטוח הוא גבוה, בלי תקופות אכשרה ארוכות, כך יהיה ניתן להפעיל את הביטוח כמה שיותר מוקדם וכמה שיותר מהר.

ניהול מו"מ הוא אומנות. לא מדובר בישיבה מקרית של שני אנשים שמנסים להגיע בהכרח לעמק השווה. ניצה ענבר סוכנות לביטוח יודעת שחברות הביטוח צריכות את העסקים לא פחות מאשר הם צריכים אותן ולכן היא מנהלת מו"מ קשוח במטרה שהלקוחות שלה יקבלו בדיוק את מה שהם צריכים.

למתבונן מהצד זה לא תמיד ברור אך פוליסת ביטוח היא הערובה שלנו לישון בשקט, ככל שהפוליסה מלאה יותר בכיסויים שיכולים להתאים לנו, ולא משנה אם מדובר בכיסויים שמגנים על הרכוש שלנו או על עסקאות עתידיות שאנחנו נבצע, הרי שאנחנו נוכל לישון בידיעה ברורה שיש לנו את כל מה שאנחנו צריכים במקרה וחס וחלילה קורה משהו שעלול לפגוע או להפריע לנו בניהול העסק.