1. נסו להיות ספונטניים

אם לא משנה לכם במיוחד לאן לטוס, ואתם רק רוצים לנצל את ימי החופש שלכם במהלך הקיץ, בדקו מדי ערב את הדילים הזמינים ברגע האחרון, והזמינו אחד מהם. באתרי התיירות בדרך כלל מתפרסמים דילים ליציאה תוך 24, 48 או 72 שעות, ובאפליקציה הסלולרית "חוליו" תוכלו למצוא טיסות מהרגע להרגע, על בסיס מקום פנוי. החיסרון המרכזי הוא שלא תוכלו לארוז מראש, או לבנות מסלול מוקפד ומתוכנן. מנגד, יש כאלה שיראו בכך דווקא יתרון.

2. נצלו כרטיסי מועדון והטבות

ויזה כא"ל, ישראכרט, לאומי קארד ופאואר-קארד הם רק חלק ממועדוני הלקוחות שמציעים במהלך חודשי הקיץ המתקרבים מבצעים והנחות לכל חברי המועדון, ליעדים ספציפיים. חלק מהמבצעים הם בשיתוף חברת התעופה, אחרים הם בשיתוף רשתות מלונות, והשורה התחתונה היא שאתם תמיד יכולים להרוויח, אם רק תבדקו את אתרי האינטרנט הרלוונטיים או חוברות המבצעים הנשלחות אליכם מדי חודש. כמובן שכרטיסי נוסע מתמיד של חברות התעופה יכולים גם הם להיות שימושיים ביותר, בתנאי שצברתם כבר מספיק מיילים בחופשות הקודמות שלכם.

3. בדקו דילים וקופונים

גם אם אינכם חברים במועדון לקוחות רשמי, מדי יום מתפרסמים ברחבי האינטרנט דילים לא רק לארוחות מוזלות במסעדות או למוצרי תינוקות, אלא גם לחופשות בארץ ובחו"ל, הנחות למלונות ביעדי תיירות, והטבות בטיסות למגוון יעדים. אם יתמזל מזלכם תוכלו לחסוך עשרות אחוזים על אותם כרטיסי טיסה שממילא התכוונתם לקנות.

4. הסתפקו במועט

על פי רוב טיסות זולות כוללות במחיר הבסיס תיק יד בלבד, ותוספת של כל מזוודה יכולה לייקר את מחיר הכרטיס בעשרות דולרים, גם כאשר מזמינים אותה מראש. מכיוון שאתם נוסעים לחופשת קיץ, ולא תזדקקו לבגדים עבים, מעילים וציוד חורף אחר שתופס הרבה מקום, להסתפק בתיק יד זו לא אופציה כל כך מופרכת. כמובן שחשוב לבדוק מראש מה ההגבלות על גודל ומשקל תיק היד, וחשוב לזכור שההגבלות האלה יכולות להשתנות מחברה לחברה. אם תחרגו מהגבלות אלה, חברת התעופה עלולה לחייב אתכם לשלם על תיק היד עלות של מזוודה, או אפילו לשלם קנס. בנוסף, אל תשכחו שהמחיר בטיסות זולות פעמים רבות גם אינו כוללות אוכל ושתייה, הנמכרים במטוס במחירים גבוהים במיוחד. הצטיידו מראש בכריך, חטיף ובקבוק שתייה (בניגוד למקומות רבים בעולם, אין בעיה להעלות בישראל נוזלים למטוס). אם יש לכם כרטיס אשראי המאפשר כניסה לאחד הטרקלינים בשדה התעופה, תוכלו לאכול שם עוד לפני ההמראה.

5. הזמינו מראש

בניגוד לטיפ הראשון שבראש הרשימה הזו, אם אתם יודעים מראש שבכל זאת תזדקקו לקחת איתכם מזוודה (למתנות הרבות שתביאו בחזרה), או לקנות אוכל במהלך הטיסה (אם אתם סובלים ממצבים רפואיים מסוימים), הקדימו להזמין מראש את השירותים הנלווים האלה. כמעט תמיד תגלו שהתשלום בשדה התעופה עצמו עבור אותם שירותים ממש הוא גבוה יותר, ולפעמים יכול להגיע עד כפליים מהמחיר בהזמנה מראש. ההזמנה מראש, אגב, יכולה להיות לפעמים עד יום לפני מועד הטיסה עצמו.

וטיפ אחרון לסיום: בניגוד למקובל לחשוב, דווקא באתרי האינטרנט של חברות התעופה עצמן תוכלו למצוא לפעמים את המחיר המשתלם ביותר לטיסות זולות. כמו כאן למשל